Ако искате да отслабнете без диета, намалете хляба, ориза и спагетите

Мария
Написана от Мария ноември 25, 2014 04:55

Ако искате да отслабнете без диета, намалете хляба, ориза и спагетите

Акценти:

  • Какво количество калории съдържа една стандартна филийка бял хляб?
  • С какви храни е желателно да заменим ориза, спагетите и белия хляб преди лягане?
  • Необходими ли са на организма въглехидрати във вечерните часове?

Свързани:

loading...

В малки количества сутрин и на обяд хляба, ориза и спагетите ще задоволят вашия глад за въглехидрати, но ако ги похапвате в по-голямо количество и особено вечер рискувате да натрупате сериозно количество излишни килограми.

Ако се храните цялостно със здравословни и балансирани храни самото намаляване на хляба и хлебните изделия може да бъде доста сериозен фактор за загуба на мазнини.

И още нещо – намаляването на тестените изделия ще ви помогне да намалите чувството за глад, защото успоредно с тяхното ограничаване се засилва и инсулиновата чувствителност на тялото.

Намалете тестените храни за да намалите калориите

Купичка със сварен ориз съдържа 242 калории, купичка със спагети – 221 калории, а една единствена филийка хляб съдържа цели 74 калории!

И тук е излишно да споменаваме, че ние, българите, рядко сядаме на масата с една филийка хляб. Всъщност много хора изяждат един цял хляб в рамките на деня, а това са хиляди калории!

Ако обичате да си хапвате различни джобове, дюнери и сандвичи опитайте да си направите експеримент – пробвайте да замените хляба с няколко големички листа зелена салата, а вътре сложете всичко, което нормално слагате.

Ако вечер си хапвате по някоя и друга филийка хляб или ориз, бихте могли да ги пропуснете и да си хапнете всичко друго, което ядете обикновено. Ако ви се стори, че не ви достига добавете повече салата.

Така само от лека корекция на вечерята ще намалите калорийния прием с около 400 калории на ден.

Запомнете, че намаляването на въглехидратните храни, особено вечер, води до същите резултати, до които води намаляването на мазнините, а именно до устойчиво отслабване и по-малко подкожни мазнини.

Не компенсирайте с вредни храни!

Важно правило е при намаляване на въглехидратите да не компенсирате с крекери и други вредни храни или както са известни на запад – джънк фууд.

Ако се нахвърлите на тези претъпкани с калории, мазни и пресолени “храни” резултатът ще бъде дори още повече килограми. Така например вместо любимите на всеки италиански салати с макарони може да си приготвите салата с риба тон или варени картофи.

Изберете правилния източник на въглехидрати

Въглехидратите не са толкова опасни стига да внимавате по кое време на деня ги консумирате и от какъв източник.

Така например най-добрият начин да си набавите нужните за деня въглехидрати е чрез купичка пълнозърнести овесени ядки сутрин, защото основната задача на въглехидратите е да ви заредят с енергия.

За разлика от хляба, те ще ви държат заситени поне 4 часа и в допълнение ще ви доставят куп полезни вещества (витамин В, фибри, желязо). На обяд можете да хапнете една хубава салата от варени картофи, а вечер просто пропуснете въглехидратите – те не са ви нужни преди лягане.

Мария
Написана от Мария ноември 25, 2014 04:55
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи