Дефицитът на тези 4 полезни вещества е причина за 4 пъти по-често главоболие

Мария
Написана от Мария януари 26, 2016 01:30

Дефицитът на тези 4 полезни вещества е причина за 4 пъти по-често главоболие

Акценти:

  • Слънчев витамин - яйца
  • Възпалителни процеси - мигрена
  • Обезболяващи - главоболие

Свързани:

loading...

Главоболието е едно от неприятните състояния, с което на практика всеки от нас се е сблъсквал. Но при някои хора то протича с доста сериозни болки, сякаш някой ни прострелва, които свидетелстват за наличие на мигрена.

Понякога се съпътстват с гадене и повишена чувствителност към светлина и дори с повръщане.

В САЩ от редовни пристъпи на мигрена страдат повече от 3 милиона души, за България не се води статистика.
Поради тази причина е много важно е да се знае какво да прави за профилактика на главоболието.

И въпросът не е само човек да се запаси с таблетки. Вероятно повечето от вас ще се изненадат, но много честа причина за главоболието е дефицит на определени вещества в хранителния режим.

В настоящата статия ще ви запознаем с 4-те главни причини за развитие не само на пристъпи на мигрена, но и на обикновено главоболие.

Така ще стане възможно с лека корекция на хранителния режим да постигнете значително отслабване на главоболието и дори пълното му отшумяване.

Как се лекува мигрената и главоболието според лекарите?

Главоболието може да бъде както леко, така и тежко, но и в двата случая лечението е различно. Но само така изглежда, тъй като в действителност се използват само различни видове обезболяващи.

Ако се оплачете на лекар, че страдате от много силно главоболие, той навярно ще ви предпише аспирин, ибупрофен или парацетамол.

В особено тежките случаи, когато и тези обезболяващи не действат, се изписват опиоидни препарати, а заедно с тях и медикаменти срещу гадене.

Но ключът към решението на силното главоболие най-вероятно се крие в недостига на няколко много важни хранителни вещества, които не достигат на мозъка. Това е всичко!

1. Фолиева киселина и витамин В12

Ако във вашето тяло са в недостатъчно количество, то могат да станат причина за мигрена и хронична умора. Хората с дефицит на тези полезни вещества обикновено забравят бързо и са раздразнителни.

Проблемът е в това, че много хора приписват неразположението си на върлуващия в страната грип. И започват с цел профилактика да приемат аспирин или някакво друго обезболяващо.

Но ацетилсалициловата киселина понижава нивата на фолиева киселина в организма и затруднява абсорбцията на витамин В12.

Така, когато човек се опитва да се справи с усещането за умора и с главоболието с помощта на аспирина, то само задълбочава проблема.

2. Мед и желязо

Дефицитът на тези 2 минерала е характерен за жените. Поради менструалното кървене ние губим повече желязо, отколкото мъжете и именно ниските нива на желязото и на медта могат да станат причина за поява на постоянно главоболие.

3. Пиридоксин

Дефицитът на витамин В6 често става причина за проблеми с кръвоносната система, което предизвиква и появата на кислороден глад в тъканите на мозъка, което от своя страна е възможно да предизвика често главоболие.

4. Витамин Д

Ниските нива на т.нар. слънчев витамин в кръвта водят до лошото усвояване на магнезия. С течение на времето в тялото започват да се развиват възпалителни процеси. А това е възможно да доведе до по-често главоболие.

Най-добрият източник на витамин Д е слънчевата светлина. Така че се постарайте да се разхождате повече навън, когато времето е слънчево. Това е особено важно през зимните месеци.

Този витамин можете да си набавите от яйцата, бобовите, говеждият черен дроб, млякото и портокаловият сок.

Мария
Написана от Мария януари 26, 2016 01:30
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи