„Изключване не помага“ – как да намалим стреса от смартфона

Мария
Написана от Мария април 13, 2018 15:36

„Изключване не помага“ – как да намалим стреса от смартфона

Как да използваме смартфон и да не се напрягаме?

Получаването на известия на смартфона по 3 пъти дневно е оптимален начин да организираме своята работа с уведомления, за да не ни разсейват от основната дейност.

Този подход позволява да се повиши продуктивността на потребителя и да се подобри неговото настроение. А злоупотребата с общуването с електронни устройства, обратно, води до депресия и самота.

Всяко ново известие на смартфона разсейва потребителя и поставя пред него избор – да прекъсне текущото си занимание и да провери не е ли пропуснал важно обаждане или съобщение, или се опитва да се фокусира върху по-важното.

Но изследванията показват, че за това отиват средно по 25 минути.

Психолози и изследователи търсят начини за известяване на потребителя, които няма да го разсейват

Един от начините споделя специалистът в областта на поведенческите изследвания Ник Фитц.

Неговият екип установява, че потребителите, чиито уведомления идват по 3 пъти дневно, се чувстват по-щастливи и по-продуктивни, не са толкова стресирани.

А също и се фокусират по-добре върху това, което правят.

Този формат на уведомленията се оказва по-удачен, отколкото известяванията веднъж на час или изобщо пълното блокиране.

Изключването на уведомленията не помага, но можем да ги получаваме по по-разумен начин.

В изследването вземат участие група доброволци, всеки от които получавал средно по 65-80 известия дневно от различни приложения.

В рамките на 2 седмици контролната група проверявала уведомленията както обичайно.

Част от участниците получавали списъци с известия по 3 пъти дневно, в 9, 15 и 21 часа, а останалите изобщо не получавали уведомления.

От известията, които ги заливат, хората се чувстват нещастни, стресирани.

Постоянните уведомления ги разсейват от това, което правят и намаляват тяхната производителност.

Подобно настроение се наблюдавало в контролната група.

Дори и уведомленията да не идвали постоянно, а веднъж на час, това не подобрявало как се чувстват участниците.

Но и изключването на уведомленията също не помагало.

Тези, които били с изключени известия, били неспокойни, защото имало вероятност да изпуснат нещо.

Възможно е, ако експериментът беше продължил по-дълго, те да бяха се приспособили към това и да са се чувствали по-добре.

Или пък може би трябваше да си настроят известията, да ги уведомяват за по-важни събития, например, напомняния за срещи и те да идват на имейла.

Но най-добре от всички се чувствали тези участници, при които известията идвали по 3 пъти дневно.

Оказали се по-продуктивни, позитивни и способни да контролират всичко.

Най-подходяща би трябвало да е контекстно-ориентираната система, в която потребителят получава списъкът с уведомления в подходящо време.

Най-важните известия биха идвали независимо от времето

Разсейващите фактори като цяло не са толкова добри, но е желателно важните уведомления да идват навреме.

Идеалната система може да определя местоположението на потребителя и да извежда първата порция известия, например, по път за работа, втората – по време на обедната почивка, трета – път за дома.

Електронните писма е възможно да идват извънредно, но по-малко важните, например, за съобщенията в социалните мрежи – могат да идват и по веднъж на ден вечер.

Тези незначителни мерки спомагат за подобряване на настроението на доброволците и изненадало изследователите, тъй като само незначителна част от факторите, които спомагат за развитието на стреса.

Това, разбира се, не е панацея, но това безусловно влияе на хората.

„Изключване не помага“ – как да намалим стреса от смартфона
Оценете публикацията

Мария
Написана от Мария април 13, 2018 15:36
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи