Как да приемаме правилно витамин D

Калина
Написана от Калина ноември 30, 2014 16:33

Как да приемаме правилно витамин D

Акценти:

  • Правилно ли приемаме витамин D?
  • Какво значение имат мазнините при приема на витамин D?
  • Защо е важно да приемаме достатъчно витамин D?

Свързани:

loading...

Ако вече сте включили хранителни добавки с витамин D в дневното си меню, сте направили крачка напред. Повечето от нас имат ниски нива на витамина особено през зимата, и научните изследвания отдавна предполагат, че по-високите нива могат да бъдат отговорни за профилактиката на простудата и грипа. Според скорошно проучване, витаминът дори подобрява спортните постижения.

Учени от Минеаполис, САЩ, смятат, че добавките с витамин D намаляват болките в ставите, повишават настроението, увеличават енергията. Отдавна е известно, че витаминът има сериозна роля при профилактика и лечение на остеопороза, а астматиците и хората с нива на витамина под нормата, са застрашени 6 пъти повече от вирусни инфекции.

Организмът на младите хора произвежда самостоятелно витамин D при излагане на слънце. Достатъчно е 10-15 минути на ден да стоим на открито, за да генерира тялото ни необходимото количество. Но проучванията сочат, че половината от възрастните и 70% от малчуганите не са в състояние да си набавят витамина.

Как да установим дали в тялото ни се синтезира достатъчно витамин D? Най-лесно това става с кръвен тест. Ако се окаже, че количеството е недостатъчно, можете да компенсирате като стоите по-дълго време на слънце, като наблегнете на храни като яйца, сьомга и гъби, както и като приемате хранителни добавки с витамин D.

Трябва обаче да знаете, че е много важно по какъв начин приемате витамина. Последните изследвания в списанието на Академията по хранене и диетика показват, че начинът, по който вие приемате дневната си доза, може да е също толкова важен, колкото самия витамин.

Учените са открили, че ползите от витамин D пряко зависят от това колко мазнини приемате с всяко хранене. В проучването са участвали три групи хора, които консумирали три типа различни закуски: без мазнини, закуски с ниско съдържание на мазнини и закуски с високо съдържание на мазнини.

Успоредно с това участниците в изследването приемали и добавка от 50 000 единици витамин D-3. Това е много голяма доза, използвана клинично при пациенти, които предпочитат веднъж месечно да приемат добавката, вместо на дневна доза. Учените са използвали ударна доза в изследването, защото тя води до лесно забележимо увеличение в нивото на витамин D в кръвта, обяснява авторът на изследването д-р Бес Досън-Хюз. За здрави млади хора, доза от 600-800 единици дневно обикновено е достатъчна, казва тя.

Какви са резултатите от изследването? Групата хора, които са консумирали храна с високо съдържание на мазнини, показа 32% по-голяма абсорбция на витамин D, в сравнение с групата, който е консумирала закуски без мазнини.

Подобно на други витамини като A, E, и K, витамин D е мастно разтворим, така че тялото ви се нуждае от мазнините в храната, за да бъде в състояние да усвоява тези витамини. За да сте сигурни, че ги приемате пълноценно, опитайте да включите в менюто си храни като яйца, авокадо, ленено семе, или пълномаслено сирене и кисело мляко. По правило млякото и млечните продукти съдържат повече витамин D.

Фактът, че все повече хора са добре запознати с ползата от този витамин, се доказва от проучване, направено преди 6 г. Тогава се оказва, че американците са похарчили 235 милиона долара за хранителни добавки, съдържащи витамина, а само 7 години преди това те са похарчили едва 40 милиона долара.

Калина
Написана от Калина ноември 30, 2014 16:33
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи