Как лесно да удължим живота си с 3 години

Мария
Написана от Мария декември 23, 2014 01:38

Как лесно да удължим живота си с 3 години

Акценти:

  • Опасно ли са здравето на сърцето прекалено продължителните физически натоварвания?
  • Кое е най-доброто упражнение за тялото?
  • Подобрява ли ходенето творческите способности?

Свързани:

loading...

Смятате, че нямате време за тичане? Помислете отново. Само 5 минути тичане на ден може да удължи живота ви и оказва същото положително въздействие върху здравето, както по-продължителното бягане. Това показват резултатите от наскоро проведено научно изследване.

Всеки може да намери 5 свободни минути на ден. Но всъщност подготовката за самата физическа активност ще отнеме малко повече време, тъй като трябва да се вземе под внимание грижата за спортните дрехи и обувки.

Понеже това е едно от най-силните препятствия към повишаването физическата активност новото изследване може да мотивира хората да започнат да тичат за да поддържат здравето си в отлично състояние. Това се съобщава в статия, публикувана в списанието на Американския колеж по кардиология.

Учени от университета в Айова са анализирали данните от 55 137 души в зряла възраст, наблюдавани за период от 15 години. В изследването са участвали хора на възраст от 18 до 100 години. По време на провеждането на проучването 3413 човека от участниците са починали, от тях 1217 от сърдечно-съдови заболявания.

Както се оказа, любителите на бягането са с 30 % по-нисък риск от преждевременна смърт и с 45% по-малка вероятност от сърдечно-съдови заболявания. Въпреки че бягането не било основната причина за този резултат, във всички случаи то е свързано с увеличаване на продължителността на живота с 3 години.

Не е необходимо да се тича дълго време и на дълги разстояния. Дори е установено, че прекаленото физическо натоварване с течение на времето увеличава опасността от възникване и развитие на сърдечно-съдови заболявания.

Според изследователите 5-10 минути бягане с бавен ход /със скорост 9 км.ч./ оказва същия ефект върху здравето по отношение на сърдечно-съдовия риск, както и тичането на сравнително по-дълги разстояния.

Учените отбелязват, че вероятността от развитие на сърдечно-съдови заболявания намалява в резултат на голямата интензивност на физическото натоварване. А най-доброто физическо упражнение се явява бягането. То е много по-полезно от умерените физически натоварвания като ходенето.

А на тези, които не обичат да тичат учените предлагат да изберат скачане на въже или каране на велосипед. Във всеки случай активната дейност трябва да е с продължителност не по-малко от 5 минути.

Други учени от Станфордския университет установили, че ходенето подобрява творческите способности.

Мария
Написана от Мария декември 23, 2014 01:38
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи