Как правилната закуска ще ви помогне да се събудите?

Мария
Написана от Мария септември 21, 2015 18:24

Как правилната закуска ще ви помогне да се събудите?

Акценти:

  • Кафе и черен чай - ободряващи
  • Мед - преяждане
  • Мармалад, конфитюр - много енергия

Свързани:

loading...

Първото хранене за деня за много от нас е изключително досадно занимание. Изключително неприятно е приготвянето на тостери или омлети, а какво да говорим за различните видове каши, сред които за най-полезна се смята овесената.

Повечето от нас предпочитат да изпият чаша кафе, ограничавайки до това закуската си.

Но това е неправилно. Нашите предци очевидно са разбирали от здравословен начин на живот, затова е препоръчително да се позамислим над съвета, предложен ни като сентенция – „Закуската изяж сам, обедът раздели с приятел, а вечерята дай на врага си“.

Сутринта е най-важната част от деня за снабдяване на тялото с хранителни вещества. Ако на закуска не приемете необходимото количество калории и полезни вещества, смятайте, че до обяд все още спите.

Затова каква е ползата от това да решите да се нахраните по-обилно, когато вече половината ви ден е минал. На закуска е необходимо да се приеме не по-малко от 1/3 от дневната норма калории, а най-добре половината.

Да предположим, че сега нямате желание затова, но след това ще ви поиска 3 пъти по-силно, ако се откажете от тостерите, баничките, милинките, мекиците и другите видове изключително вредни закуски.

Идеалната закуска е необходимо да се състои от:

• зърнени храни – за продължително осигуряване на енергия;
• плодове – за незабавно освобождаване на енергия;
• млечни продукти – за набавяне на белтъци и минерални вещества;

Ето и списъкът с храните, представени в низходящ ред що се отнася до тяхната полза, които са изключително подходящи за сутрешната ви трапеза:

1. портокалов сок – традицията да се пие всяка сутрин портокалов сок е наложена в повечето европейски страни и в САЩ, в България повечето хора сутрин се хранят на крак и най-често с банички, тутманици, мекици, тостери, а някои и с дюнери.

2. Ръжен хляб – важна част от всяка закуска, тъй като съдържа качествена смес от различни въглехидрати, растителни влакна, витамин В, минерални соли.

3. Мюсли или зърнени храни – богати на въглехидрати. Хапнете мюсли с мляко и няма да изпитате нужда от храна почти до обяд, освен този „специалитет“ ще ви осигури необходимото количество енергия.

4. Плодове – тук няма какво ново да се посочи. На всички е известна ползата от плодовете. Въглехидрати, микроелементи, витамини, освен това плодовете нормализират чревното функция. Но важното е да не се прекалява, тъй като фруктозата, която се съдържа в повечето от тях възбужда апетита и е предпоставка за преяждане с плодове, което ще ви постави в много неприятни ситуации на работата, като внезапна нужда от изпускане на газове.

5. Кисело мляко – това е всенародна българска храна, която е популярна в далечна Япония. Повишава устойчивостта на стреса за сметка на изобилието от лесноусвояем белтък и калция и способства за укрепването на имунитета.

6. Сирене – отлично е в съчетание с ръжения хляб, съдържа много белтъчини и калций;

7. Мед – фруктозата осигурява мигновен приток на енергия, а съдържащият се в пчелния продукт ацетилхолин помага за справянето със стреса.

8. Кафето и черният чай – действат ободряващо, но имайте предвид, че едно кафе е абсолютно недостатъчно, за да изкарате до обяд;

9. Бял хляб, тостери – много въглехидрати, но недостатъчно витамини и микроелемента.

10. Мармалад, конфитюр – много енергия, малко минерални вещества, затова към тези продукти е необходимо задължително да добавите нещо от списъка по-горе.

Мария
Написана от Мария септември 21, 2015 18:24
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи