Каква тренировка да изберете – кардио или силова

Мария
Написана от Мария ноември 17, 2015 22:31

Каква тренировка да изберете – кардио или силова

Акценти:

  • Надномерно тегло - силови тренировки
  • Умереност - правило
  • Упражнения - аеробни

Свързани:

loading...

Бегачите, велосипедистите и плувците рано или късно си задават въпроса, нужни ли са им допълнителни силови натоварвания.

От друга страна с нарастването на популярността на кросфита кардио упражненията все повече привличат тези, които са предпочитали силовите.

Своите предимства имат и 2-та типа натоварвания. Но ако знаете какъв резултат желаете да постигнете, ще ви бъде по-лесно да направите своя избор.

Вашата цел е свалянето на наднормените килограми

Тогава трябва да изберете силовата тренировка.

Въпреки че в процеса на изпълнение на силови упражнения вие ще изгорите много по-малко калории, отколкото по време на изпълнението на аеробните упражнения – 10 килокалории в минута срещу 12 килокалории в минута, изгарянето на мазнините продължава и след като излезете от фитнес залата.

Всъщност бягането или занятията на елиптичния тренажор. Съвсем различни са силовите натоварвания. Те изискват до 25% допълнителна енергия, освен това, което вие ще разходвате непосредствено във фитнес залата.

Бонус – поради необходимостта от възстановяването на мускулите след силовите упражнения вашият метаболизъм ще остане ускорен още 3 денонощия.

Вашата цел – правилно начало на тренировката

Вашият избор – започнете с това, което повече ви харесва. 2-та варианта са добри по своему. От една страна аеробната загрявка отлично подготвя тялото за силови натоварвания.

От друга страна може и да послужи и за добър завършек на силовата тренировка, способствайки за по-бързото отпускане и изхвърляне на млечната киселина от мускулите.

Изключение – когато се готвите за триатлон или бягане на 10 километра, пробегът трябва да се извърши, докато все още имате сили.

Ваша цел – получаване на максимум удоволствие

Изборът ви – аеробни упражнения. Повече ендорфини се освобождават именно по време на този вид тренировки.
По време на силова тренировка, за да се почувствате по-щастливи, трябва да почивате по-малко между сериите.
Вашата цел – ефективно увеличаване на мускулната маса

Изборът ви – комбинация от леки и тежки силови тренировки. По-малките тежести позволяват да правите повече повторения, като в мускулите в голяма степен се задействат бавно съкращаващите се влакна.

По-големите тежести способстват за активацията на бързите мускулни влакна. Поради тази причина за пълноценно развитие на мускулите трябва да комбинирате леки и тежки силови тренировки.

Например, веднъж седмично работете с по-малки килограми, като правите повече повторения, и 1-2 дни – с по-големи тежести и малко количество повторения.

А можете да включите и едните, и другите видове упражнения във всеки тренировъчен ден.

Целта ви – икономия на време

Тогава би следвало да изберете – кросфита. Ако сте ограничени във времето, то тогава за вас са подходящи силовите упражнения.

Но между сериите не просто се разхождайте в кръг, а изпълнявайте плиометрични упражнения, например скокове на въже. Или не почивайте изобщо и направо преминавайте към следващото упражнение – това всъщност е истинският кросфит.

Такива натоварвания с висока ефективност оказват, дори по-голям ефект от продължителните в обичайното темпове.

Но най-важното е да се придържате към правилото за умереност, защото по този начин ще си гарантирате, че няма да загубите мотивация за тренировки.

Много хора правят грешката изведнъж да започнат с ежедневните тренировки, което ги кара да се чувстват уморени постоянно и с времето започват да изпитват досада от това да тренират, което ги обрича на провал що се отнася до постигането на резултати.

Мария
Написана от Мария ноември 17, 2015 22:31
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи