Кога и с кого се храним е също толкова важно, колкото и какво ядем

Мария
Написана от Мария юли 26, 2016 21:00

Кога и с кого се храним е също толкова важно, колкото и какво ядем

Сред голямото количество изследвания за въздействието на структурата на храненето върху здравето малко са наличните изследвания, които показват, че нередовното хранене е свързано с повишен риск от метаболитен синдром – високо кръвно налягане, диабет тип 2 и затлъстяване.

Необходимостта от получаването на повече информация за хранителния режим за хранителни режими, показващи влиянието на работата на смени и социално времевия натиск върху вътрешния часовник на нашето тяло.

Днешният ни начин на живот е станал прекалено взискателен към времето и още по-неправилен от гледна точка на здравословното хранене.

Моделите на хранене значително са се променили през последните десетилетия – по-голямото количество хранения се пропускат, много храна се консумира извън дома, на крак, по-късно през деня, и нередовно.

Хранителният режим непосредствено може да влияе на нашия вътрешен часовник или на циркадните ритми, които се придържат към 24-часовия цикъл.

Много метаболитни процеси в организма следват циркадните ритми, такива като апетит, храносмилане и мастен обмен, ниво на холестерол и на кръвна захар.

Приемът на храна може да влияе на нашия вътрешен часовник, особено в органи като черния дроб и червата, същевременно централните ни часовници също се регулират, но с цикъла на светлата и тъмната част на денонощието, което на свой ред може да повлияе и на режима на хранене.

Науката за хроно-храненето обхваща изучаване на влиянието на храненето върху обменните процеси, и как те могат да влияят и променят циркадните ритми с помощта на хранителните вещества, редовността, честотата и приема на храна. Редица изследвания показват, че хората, които работят на смени, имат повишен риск от развитие на цяла съвкупност от заболявания, сред които рак, сърдечно-съдови патологии, метаболитен синдром.

Затова и измененията в структурата на храненето на смени са важен аспект, който следва да се отчита при изследване на неговото въздействие върху здравето.

От социалния джетлаг – синдромът на смяната на часовите пояси или несъвпадане на ритъма на човешкия организъм с ритъма на живот, страда повече от 80% от населението на Европа, особено хората, живеещи в градовете.

Това разминаване между нашите вътрешни часовници често е свързано с висок риск от заболявания като затлъстяване, метаболитен синдром, същевременно намаляването на продължителността на съня пък е свързано с увеличение на теглото и развитие на рак.

Малките, но чести хранения за регулиране на теглото и на апетита, това е концепция, която е приета в много диети, но някои изследвания показват, че голямото количество хранения са свързани с голям риск от затлъстяване, и така може да се твърди, че трябва да се храним по-малко.

Глобално навиците за хранене се различават по региони. Фактът, че обядът най-важното хранене за деня е характеристика за Франция и Средиземноморието, макар и у нас в миналото да е било така, в последните години вечерята се утвърждава като такава.

В тези региони сред обществото е утвърдено убеждението, че обядът е най-вкусен и полезен, когато е или в семеен кръг, или сред приятели.

Следователно французите, които обикновено ядат заедно като семейство, се хранят по-редовно, и приемат храна по 3 пъти дневно.

Напротив, в Централна Англия, много такива фактори като индивидуалните предпочитания и удобството диктуват избора на такива храни, които водят до консумацията на такива хранителни продукти, които водят до голямо потребление на готови ястия.

Мария
Написана от Мария юли 26, 2016 21:00
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи