Кои храни облекчават болката при артрит

Калина
Написана от Калина май 15, 2015 17:30

Кои храни облекчават болката при артрит

Акценти:

  • Как да намалим болката при артрит?
  • Кои храни помагат при артрит?
  • Кои храни действат като болкоуспокояващи срещу артрира?

Свързани:

loading...

Ако смятате, че артритът е болест, която се появява само при старите хора или водещите нездравословен живот, помислете отново! Артритът представлява сложна група от мускулно-скелетни смущения, съвкупност от над 100 различни вида заболявания или състояния, които могат да засегнат хората във всички възрасти, раси и полове. В действителност около две трети от пациентите с някаква разновидност на артрит са под 65-годишна възраст. Това включва 300 000 деца от общо 50 милиона американци.

Основните видове артрит са:

Остеоартрозата представлява разбивка на ставния хрущял, причинена от някои рискови фактори и се развива прогресивно.

Ювенилният артрит възниква в следствие на много автоимунни и възпалителни състояния при деца до и под 16 години.

Ревматоидният артрит е известен като разновидност на болестта, която причинява възпаление на лигавицата на ставите, което води до скованост и болка.

Артритът е сериозен проблем, понеже засяга качеството на живот и цялостното здраве на човека. Често е причина за поява на депресия, мускулна атрофия или може да попречи на работата и социалните дейности. Артритът е сред основните причини за обездвижване в САЩ и допринася за голямата част от хоспитализациите всяка година, което увеличава медицинските разходи за много хора.

Има някои неща, които човек може да направи, за да намали болката, възпалението и да подобри на качеството си на живот. Двата основни фактора, които ще подобрят състоянието на тялото са здравословна диета и физическа активност. Въпреки че за някои хора физическата активност представлява проблем, тя е изключително полезна, предпазва ставите и предотвратява стагнация. Предотвратява загубата на мускулна маса от прекалено заседналия начин на живот и допринася за понижаване на тежестта и развитието на болестта с времето.

В този случай, диетата трябва да бъде основен приоритет. Ако включите в менюто си полезни храни, това ще помогне за понижаване на болките в ставите. Консумацията на подходяща храна може да предотвратите възпалителни заболявания и болести като сърдечни проблеми и диабет.

Листни зеленчуци

Листните зеленчуци са изключително полезни и съдържат огромно количество витамини и магнезий, те увеличават енергията и заздравяват костите, понеже са добри източници на калций. Добавете към менюто си зеле, спанак, броколи, къдраво зеле, горчица, рукола или ряпа.

Омега 3-мастни киселини

Може да си набавите необходимото количество омега 3-мастни киселини, чрез храни като акай, орехи, тиквени семки, семена от чия, ленено семе и конопено семе. Омега-3 са сред от най-добрите мазнини, подходящи за хранене, защото се борят с възпалението във всички части на тялото. Те помагат за смазване на ставите и артериите, подобряват храносмилането и мозъчната дейност.

Авокадо

Авокадото е източник на полезни мазнини и е отлична храна, която подобрява функциите на ставите, мозъка и сърцето. То е по-здравословен източник на мазнини от рафинираните масла.

Череши

Черешите са сред най-обичаните и най-добре познати плодове за облекчаване на артрит и цялостна ставна болка. Те са препоръчват за консумация след тренировка. Лесни за са съхранение и могат да се оставят замразени във фризера през цялата година. Могат да се приготвят като добавка към сутрешната закуска или десерт. Съдържат антоцианини (антиоксиданти), които имат огромна лечебна сила и може се съдържат в почти всички плодове.

 

Калина
Написана от Калина май 15, 2015 17:30
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи