Опасен спорт – най-големите грешки и заблуждения за самостоятелните тренировки

Мария
Написана от Мария февруари 1, 2016 10:45

Опасен спорт – най-големите грешки и заблуждения за самостоятелните тренировки

Акценти:

  • Физическа активност - мускулен спазъм
  • Разтягане - полезно
  • Бягане - опасно

Свързани:

loading...

Основателят на социалната мрежа Марк Зукърбърг призова потребителите на Facebook редовно да бягат, обявявайки 2016-та за година на бягането.

Но лекарите не приветстват този способ за оздравяване. Как правилно да спортуваме?

Градът-убиец

Бумът на бягането започва през 70-те години на 20-ти век. А през 90-те години излиза, дори и книга „Бягане срещу инфаркт“.

Желаещите да оздравеят започнали поголовно да бягат и… много от тях се озовали направо в реанимацията със сърдечни пристъпи.

Но това на пръв поглед оздравяващо занимание е опасно не само, заради възможен инфаркт. Бягането с обикновени маратонки с твърда подметка по равните алеи на парка или по градските тротоари – това е изобщо убийство за гръбнака.

До известна степен вредата за ставите и за гръбнака намалява от специалните маратонки за бягане, поради пружиниращият ефект, който създават върху стъпалата.

А на пациентите с болки в коленете и в тазобедрените стави се препоръчва да санаторно лечение в курорти, разположени в планински местности, където да се разхождат по планинските пътеки.

Хората се връщат оттам и се случва чудо, болките отминават. Този положителен ефект се свързва с лечебното въздействие на минералната вода и на почивката, но това не е така.

Ходенето  в гората, по стръмното, е съвсем различно от това по плоска и права повърхност.

Вредно ли е честото изкачване на стълби?

Ходенето по стълби е полезно, но само ако човек не се довежда до състояние на припадък, като всеки ден изкачва по 10 етажа, достатъчно е да измине разстоянието между 1 или 2 етажа.

Всякакъв спорт ли е полезен?

Не, в идеалния случай е най-добре човек да се консултира с лекар по лечебна физкултура, който да установи какво е подходящо конкретно за вас.

Преди лекарите даваха на пациентите си препоръки от рода – правете гимнастика. Каква обаче, изобщо не става ясно. Или – при болки в гърба е по-добре да се плува.

Но как, колко – всичко има значение. Много често хора, които дълго време тренират във фитнеса, занимават се с йога или просто правят някакви упражнения у дома, но болките в гърба не отшумяват.

Когато потърсят лекарска помощ и им се направят съответните изследвания, се оказва, че силата и издръжливостта на мускулите е почти нулева.

Съвременната апаратура позволява нагледно да се покаже кой конкретно мускул изостава и дори е спрял развитието си, не функционира или не функционира правилно.

Още едно правило – всеки комплекс лечебна гимнастика трябва да се променя на всеки 3 месеца. Изпълнението на едни и същи упражнения повече от 6 месеца се смята, дори за вредно, защото в този случай се развива една двигателна способност, а другите атрофират.

Когато се усвои дадено двигателно умение се или постигне определено ниво на мускулна маса и издръжливост се преминава към следващото.

Необходима ли е сутрешната физзарядка?

Продължителната гимнастика по 15 минути сутрин далеч не е необходима на всички.

Много по-полезно би било да се поразтегнем, да направи упражнения за разтягане с цел облекчаване на прекомерния мускулен спазъм. А по-активните мероприятия за укрепване на мускулите могат да се изпълняват през деня.

Има ли препоръка, която може да се приложи от всички, що се отнася до физическата активност?

Най-усреднената препоръка за възрастните е да се изминават ежедневно 10-14 хиляди крачки, тоест приблизително 7-10 километра. Ако в зряла възраст не се прави това, се появяват болежките. Човек е така устроен, че движения са необходими и ако мускулите не се напрягат, грубо казано, започват да загиват.

Мария
Написана от Мария февруари 1, 2016 10:45
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи