Топ 6 храни за профилактика на заболявания на гърдата

Мария
Написана от Мария февруари 22, 2018 16:38

Топ 6 храни за профилактика на заболявания на гърдата

Коя жена не мечтае да има красив и стегнат бюст?

За съжаление, колебанията в теглото и кърменето не се отразяват по най-добрия начин на гърдите, но най-страшното не е това.

Ракът на гърдата – това е диагноза, която всяка година се поставя на стотици жени у нас.

В част от случаите се налага премахване на гърдата.

Какво може да направи жената, за да не попадне в тази статистика?

Разбира се, редовно да се самоизследва, да прави профилактично мамография и ултразвук, а също и да се похапва храни, които могат да бъдат от полза за тази част от тялото.

1. Соя – полезна за жените храна

Соя и соеви продукти са много полезни за здравето на жените.

В сравнение с други култури, в соята е високо съдържанието на фосфолипиди, които подобряват регенерацията на мембраните и оказват антиоксидантен ефект.

Някои учени смятат, че соята облекчава протичането на ПМС и на климакса.

Най-полезно за женските гърди е соевото масло.

По съдържание на витамина на младостта Е в пъти превъзхожда царевичното, слънчогледовото масло и зехтина.

А токоферолът, както никой друг витамин, забавя стареенето на организма, повишава сексуалното желание и имунитета.

Затова следва активно да включваме маслото в своето меню, а също и да го използваме с козметична цел.

2. Пшенични зародиши за профилактика на болки в гърдите

Нито една зърнена култура не е толкова разпространена, колкото пшеницата.

Зърната на пшеницата са полезни за здравето сами по себе си, а техните зародиши, богати на ензими, които спомагат за покълване, още повече.

В тях се съдържат витамини А, Д, Е, група В, многобройни аминокиселини, минерали.

Екстрактът от пшеничен зародиш е отличен имуностимулатор, който повишава съпротивляемостта на организма към влиянието на външни негативни фактори.

Благодарение на селена и каротиноидите с високи антиоксидантни свойства, покълналите зърна препятстват въздействието на свободните радикали.

С помощта на екстракт могат да се облекчат симптомите на ПМС и болезненото подуване на гърдите.

Идеален вариант е добавянето на кълнове в любими напитки и салати и салати.

3. Черна боровинка

Както в чист, така и в преработен вид, може да се срещне в най-различни храни, а също и в добавки за подобряване на зрението.

Основните активни вещества са пектините, дъбилни вещества и антоциани.

Последните, които обуславят тъмносиният цвят на плодовете намаляват възпалителните реакции в червата.

4. Мазни риби

Има най-малко 2 причини, поради които трябва да похапваме по-често риба – изобилието от витамин Д и полиненаситени мастни киселини.

Някои учени смятат, че омега-3 мастните киселини препятстват растежа на кръвоносни съдове вътре в туморите, макар и това да предстои да се доказва.

Според други изследвания рискът от развитие на различни образувания в млечната жлеза е толкова по-голям, колкото по-малко витамин Д има в организма.

Освен това полиненаситените мастни киселини са като деактиватор на възпалителни процеси в организма.

Лекарите предупреждават, че профилактиката на фиброза трябва да се извършва с помощта на риба, която заема ниска степен в хранителната верига.

Така ще предотвратите попадане на живак в организма.

5. Тиква – в борба с мастопатията

Според някои учени тиквата намалява риска от кистозно-фиброзни мастопатии и има ефекта на обезболяващо и противовъзпалително.

А също са полезни и компресите с настъргана тиква.

Топ 6 храни за профилактика на заболявания на гърдата
Оценете публикацията

Мария
Написана от Мария февруари 22, 2018 16:38
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи