Топ 9 на най-вредните съчетания на храни, които е важно да избягвате

Мария
Написана от Мария декември 12, 2015 13:28

Топ 9 на най-вредните съчетания на храни, които е важно да избягвате

Акценти:

  • Мляко и банани - консерванти
  • Плодов сок - максимум калории
  • Подобрители - кексове

Свързани:

loading...

Според диетолози е важно не само просто да заменим в своето ежедневно меню всички вредни продукти с полезни и здравословни, но и правилно да ги съчетаваме и да ги употребяваме в нужното време. Експертите назоваха 9 вредни съчетания от храни, които е необходимо да се изключат завинаги.

1. Плодове по време и след хранене

Всичко това се дължи на факта, че те много бързо се смилат от стомашно-чревния тракт, но ако се ядат заедно с месо или зърнени храни, се задържат в стомаха. И започва процес на ферментация, който може да навреди на стените на стомаха.

2. Картофи и месо

Хората, които обичат да ядат картофи с месо следва да помнят, че животинските белтъци гният в стомаха, докато скорбялата ферментира. В резултат човек получава подуване на корема и газове. Картофите се комбинират най-добре със зелен фасул, салата от прясно зеле или всякакви други зеленчуци, които не съдържат скорбяла.

3. Картофи и домати

В червените плодове се съдържа киселина, която в съчетание със скорбялата може силно негативно да се отрази на храносмилането, предизвиквайки гастроезофагеална рефлуксна болест – ГЕРБ.

Често след употребата на храни, съдържащи скорбяла – ориз, картофи, едновременно с домати човек може да почувства силна умора, което също се дължи на несъвместимостта на тези храни.

4. Кисело мляко и плодове

Първото съдържа голямо количество бактерии, които при встъпване в реакция с фруктозата, развитие на простудни заболявания и алергии. Диетолозите препоръчват киселото мляко да се употребява без добавки и други подобрители.

Но все пак като добавка могат да се използват мед, канела и стафиди, но в никакъв случай пресни плодове.

5. Мляко и зърнени храни

Тези храни съдържат голямо количество бързи въглехидрати, предизвикващи резки промени в нивата на кръвната захар.

Когато ниво на кръвната захар отново се понижи, което с приема на такива въглехидрати се случва много бързо, човек започва да усеща глад след около 30 минути след консумацията на тези храни и затова му е необходима нова порция въглехидрати.

6. Вино и десерти

Към десертите в този случай не се отнасят само тортите и сладкишите, но плодовете с бонбони. Това е така, защото алкохолът стимулира синтеза на инсулин от панкреаса, поради тази причина въглехидратите от десертите се превръщат в мазнини и се отлагат в талията.

За да се избегне качването на излишни килограми, виното е по-добре да се употребява заедно с храни с нисък гликемичен индекс, например зеленчуци с високо съдържание на растителни влакна.

7. Пържени картофи и бургери

Това са изключително мазни и пържени храни, които освен това са пълни с консерванти и химически добавки. Всичко това води до образуването на токсини, които съединявайки се със скорбялата от картофите, образуват цитокини. Последните предизвикват възпалителни процеси и ускоряват стареенето на организма.

8. Кексове и плодов сок

В този тандем се съдържа минимум полезни вещества и максимум калории, а високото съдържание на въглехидрати води до рязко покачване на кръвната захар, което засилва чувството за глад.

9. Мляко и банани

Това съчетание е изключително вредно, тъй като на стомаха му е изключително трудно да го смели. Ситуацията се влошава още повече, ако към тази комбинация се добави и сладолед, който в повечето случаи е със съдържание на различни консерванти и подобрители.

Мария
Написана от Мария декември 12, 2015 13:28
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи