Маркетолозите от известен портал за онлайн търговия обърнали внимание на факта, че жените с пищни форми харчат повече пари и размерите на сутиена са право пропорционални на страстта към пазаруването.

Изследване на маркетолозите на китайската интернет империя Alibaba разкри интересна закономерност между размерът на сутиена и страстта към пазаруването. Това наскоро беше съобщено в един от големите британски ежедневници.

Маркетолозите имали на разположение данните за това какво бельо купува всеки ползвател на услугите на интернет магазина.

Това позволило подразделянето на жените на категории според тяхната покупателна стойност /тоест оборотът, който е генерирала на онлайн магазина съответната ползвателка/ и след това тези данни били свързани с размера на сутиена, който се указва при поръчка и закупуване на бельо.

На първо място по обем на продажбите, сред страните, където Alibabа, осъществява търговска дейност са ползвателите от Русия.

Асортимент на онлайн магазина - домакинска техника, телефони, смартфони, дрехи, спортни стоки и много други – представлява повече от 100 милиона продукта, които продават повече от 200 000 китайски продавачи и производители.

Оказало се, че скъпите покупки 7% от жените купувачи, които купували сутиени втори размер, тоест с чашка В.

С увеличаване на размерите на закупуваните сутиени процентът на скъпите продукти също се покачвал – при „тройките“ и „четворките“ били 17 и 24% съответно, а най-висок показател получили жените с гърди от пети размер на сутиена, тоест с чашка Е. Делът на скъпите покупки на жените, които използвали сутиени от 5 размер, съставлявал 33%.

Провелите проучването отбелязват, че размерът на гърдите и „дебелината на портфейла“ често са взаимосвързани и притежателките на бюст втори размер вероятно са млади жени с ниски доходи.

Освен това, стойността на бельото за по-надарените категории жени е завишена и това може да се отрази на резултатите от извършения анализ, но като цяло няма да измени съществено крайните данни.

Служителите на Alibabа отбелязват също така, че жените ползватели на онлайн магазина често не посочват своята възраст, но тези данни биха представлявали интерес за последващи маркетингови проучвания.

Директорът на Alibabа през изминалата година съществено увеличи щата на маркетинг специалистите, занимаващи се с изследването на навиците и особеностите на купувачите.

Ръководството на най-големият онлайн магазин в света се надява, че получените данни ще допринесат за по-добро разбиране на желанието на своите потребители и по-точно да удовлетворяват техните желания, което би донесло още по-големи печалби на компанията.

Въпреки че големият и пищен бюст е мечта на всяка девойка, европейските и американските здравни експерти постоянно говорят за това, че малките, но естествени гърди са много по-практични и удобни.

Тези съвети резонират и с мнението на много терапевти, физиолози и други медицински специалисти. Прекалено големите гърди могат да се превърнат в истинска опасност за женското здраве.

С внушителните размери, бюстът нарушава нормалната стойка на тялото, в резултат на което се влошава кръвообращението и се възпрепятства пълноценното и правилното дишане. За момичетата с големи гърди са противопоказни спортовете изискват прекалено движение на тялото като скачане и бягане.

И след 30-годишна възраст подобен бюст загубва формата си и увисва, причинявайки не само физически неудобства на жената, но и всевъзможни психологически комплекси. Също така при по-големи бюст не е препоръчително носенето на по-малки сутиени с цел подчертаването, тъй като по-този начин гърдите биват компресирани.