Специалисти от Лондонския градски университет, от университета Бокони и от университета Карнеги Мелон не препоръчват да публикувате снимки на своя нов автомобил или на щастливия ви отпуск в социалните мрежи, за да не се превръщат в причина за депресия на хората, които ви заобикалят.
Учените твърдят, че тези, които споделят положителна информация с другите, имат за цел да им се харесат. Но често се постига обратен ефект. Ние разказваме на другите за нещо хубаво и очакваме от тях положителни реакции, въпреки че всъщност много хора не обичат да слушат как някой им говори за чуждото щастие.
Публикуването в социалните мрежи на информация за почивка в екзотична страна, за скъп автомобил, нов апартамент или за щастлива любов често предизвикват само завист у тези потребители на социалните мрежи, при които животът не се е стекъл толкова благоприятно.
Подобни новости могат да предизвикат у тях само депресия. Но следва да се помни фактът, че повечето хора споделят в Интернет само положителна информация за себе си, скривайки неуспехите си.
Специалисти от университета Бредфорд провели друго изследване, в което взели участие 189 доброволци на средна възраст 37 години. Участниците трябвало да попълват специални анкети, в които се съдържали въпроси за това колко често те гледат или четат лоши новини или трагични новости в социалните мрежи и в Интернет.
Учените определили тези участници кои участници приемали лошите новини близо до сърцето и при кои от тях се наблюдавали симптоми на посттравматично стресово разстройство /ПТСР/.
Установило се, че новините от социалните мрежи имали съществено влияние върху 22% от доброволците. Именно при потребителите на Интернет се откривали симптоми на ПТСР, въпреки че в ежедневния им живот не им се били случили никакви негативни събития.
Оказало се, че по-голямо влияние върху психическото здраве на хората оказвал честият преглед на лоши новини. Освен това изложени на по-висок риск от ПТСР са екстровертите, които били чели или гледали различни новини за трагични произшествия.
Вече е отдавна доказан фактът, че болката на другите хора може да стане причина за страдания на този, който е разбрал за нея. Хората са склонни да понасят върху себе си чувствата и емоциите, през които е преминал самият участник на трагедията.
Това явление носи наименованието „заместващо травмиране“. Учените настоятелно препоръчват особено чувствителните и склонните да преживяват хора да избягват новостите за страшни трагични събития.
Но от друга страна влюбените, които излагат своите отношения на показ в социалните мрежи, публикувайки общи снимки или споделяйки съобщения за своята любов, са по-щастливи от тези, които не го правят.
До този извод стигнали учени от обществения изследователски институт към Университета на Хюстън, САЩ. Специалистите провели експеримент, в който взели участие 188 студенти, които имали изградени стабилни отношения.
Тези участници от изследването, които постоянно споделяли със своите приятели и последователи в социалните мрежи снимки или информация за своите срещи с любимите си хора, се оказали доста по-щастливи в сравнение с тези, които не правели това.
Учените смятат, че ако партньорите представят доказателства за своята любов, качеството на техните отношения се повишава, тъй като така човек открито обявява, че любимият/та е важна част от неговия живот. Така и двамата влюбени се отнасят по-сериозно и по-отговорно към връзката си.