Когнитивните умерения са уменията, нужни за ученето, запомнянето и мисленето. Още от ранна детска възраст, ние хората внимателно наблюдаваме способностите си в тази наука, като най-вече, интересът е насочен към бебетата.

Родителите знаят колко радостен момент е да видят детенцето им да се усмихва или да се научи да пълзи. Затова днес решихме да подготвим  една интересна статия, затова как протичат отделните етапи от развитието на детето в интелектуален аспект.

1 месец

Бебето плаче, когато е нещастно. Може да запомня предмети, когато му се показват много често и реагира на визуални стимули.

2 месец

Детето повтаря собствените си движение и може да проследява движението на ръцете. Усеща се, че предпочита лица пред предмети и играчки.

3 месец

Бебето вече може да изследва собственото си тяло и да се съсредоточава върху даден предмет или човек. При чуване на звуци, детето започва да се опитва да разбере от къде идва източника на звука. Може спокойно да разглежда собственото си тяло.

4 месец

На тази възраст детето започва да запомня визуална информация, макар и за кратко. Формира се първият условен рефлекс на първосигнална основа – детето познава майката и се радва на нейното присъствие. В 4тия месец, детето се ориентира по звуковете.

5 месец

Децата, на тази възраст, започват да се заиграват с играчки и да различава познати предмети. Има забележителните 3 часа зрителна памет.

5-месечните деца могат да имитират собствените си действия.

6 месец

През този месец, детето усилено разглежда предметите и започва да проявява желание за социални контакти. Някои деца гледат и достигат предмети спокойно и ловко.

7 месец

На този етап, бебетата започват да се интересуват от играчките си , търсяг с поглед любимата си играчка или предмет.

8 месец

Добре е на тази възраст да започнете да осигурявате на детето си материали и играчки, чрез които да сортира различни цветове и форми. Започва да добива ясна представа за размера на предметите, които го заобикалят.

Тази възраст е важна, защото децата започват да разбират отделни думи и да ги свързват с предмети.

9 месец

Има усещания за това какво ще се случи след определено събитие. Усеща връщане на хора, разпознава размерите на всичко, което е около него.

10 месец

Ако се обърне достатъчно внимание на детето, то може да се научи лесно да посочва частите на тялото. Опознава средата около него чрез метода „проба-грешка.“

11 месец

Бебето става все по-осъзнато. То започва да свързва свойствата с предметите.

12 месец

Ако детето може да се придвижва относително самостоятелно, то ще започне да търси предмети на места, на които са били поставяни. Разбира приложението на познати продукти.