Емоциите, свързани с гледането на трилъри, филми на ужасите и комедии, правят бръчките на лицето по-дълбоки.
От гледане на блокбастъри се състаряваме с по 10 години
Изследването с участие на 2000 души от Великобритания е проведено по поръчка на една от популярните британски козметични марки. При гледане на филми на ужасите лицата на зрителите буквално се изкривяват около 20 пъти.
При гледане на трилър изражението на лицата на зрителите се променя още по-често – шок, напрежение, изненада, се сменят едно след друго в рамките на един филм 50 пъти.
Лидер по отношение промените в изражението на лицето е комедията, зрителите се усмихват или се смеят средно по 115 пъти в рамките на 90-минутен филм.
За да направят оценка на количеството изменения на лицето, участниците в изследването демонстрират 3 филма от различни жанрове – на ужасите „Коварен капан – Последният ключ”, трилърът „Кутия за птици” и комедията „Дневникът на Бриджит Джоунс”.
Според водещия автор на изследването, с всеки следващ път повтарящите се изражения на силни емоции водят до появата на по-дълбоки бръчки на лицето.
Например, когато на лицето се появява израз на шок, напряга се фронталния мускул на челото. Когато това изражение се повтаря, мускулите укрепват, но на челото се появяват хоризонтални бръчки.
Бръчките около очите и устата се появяват при гледане на комедии
Също така често зрителите си затварят очите, когато виждат на екрана сцени на жестокост и насилие, а това изисква активиране на голямо количество лицеви мускули, което води до поява на бръчки над веждите и в ъгълчетата на очите – т.нар. гъши лапи.
Ако често гледаме филми на ужасите и трилъри за 5 години ситуацията с бръчките около очите може да се влоши с 50%.
Честото смеене и усмихване води до оформяне на назолабиален триъгълник, който върви от ъгълчетата на носа към ъгълчетата на устата, и това също способства за поява на гъши лапи в краищата на очите.
Усмихването също изисква напрежение на мускулите около очите, което води до поява на допълнителни бръчки в тази област, и назолабиалната гънка става по-дълбока.
За 10 години лицето на любителите на комедии се състарява с 40%.