Какви са чувствата на педагозите към учениците и как да разберем, страда ли детето от тормоз на преподавателите.
Училищната любов е различна.
Събитията от последно време показват, че нежните чувства в училище възникват не само между съученици. И у учител могат да пламнат чувства към дете.
Как да разберете, че детето ви е станало обект на нездрав учителски интерес и навреме да пресечете тормоза на педагога?
Необходимо е да разбираме разликата между хората с нездрави сексуални наклонности, които целенасочено получават педагогическо образование, за да имат възможност за тясно общуване с деца и тийнейджъри, и учители, при които нежните чувства към ученика са възникнали спонтанно.
Никой не е застрахован от случайно разпалило се чувство и в този случай превенцията не е възможна. Обикновено подобни стихийни любови бързо се разкриват и приключват с уволнение на учителя от училището.
Педагозите с нездрави наклонности са опитни и внимателни.
Действат предпазливо и дълго баламосват детето. Схемата изглежда приблизително така – първоначално учителят обръща по-голямо внимание на детето, хвали го, поставя го преди другите, подарява му книги и други подаръци.
Следващият етап – предложение за среща извън училище – обяснение на уроци след приключване на часовете, ходене на кино, разходка в парка и т.н.
Завършителната фаза – разговори за секс, неволни докосвания, покани у дома или на вилата.
Психиката на децата е устроена по такъв начин, че автоматично се доверяват на всички възрастни хора.
Затова веднага щом детето излезе из под родителския контрол, е необходимо да му се обясни, че безропотно може да вярва само на близките си хора, а разрешение за общуване със странични хора винаги следва да се иска от родителите.
За да заподозрете навреме ненормалното…
Всяка вечер подробно питайте детето как е минал денят му. Трябва да бъдете в час какво се случва с него, когато вас ви няма. Тогава своевременно ще узнаете за повишения интерес на учителя или треньора към детето.
В този случай следва да отидете и да се запознаете с педагога. На порядъчен човек вашето посещение ще му се стори приятно, а на човек с мръсни намерения това ще го изплаши. Детето ще престане да му се струва лесна плячка.
• Проследявайте общуването на детето в социалните мрежи и проверявайте телефонът му за обаждания и съобщения. Ако тийнейджърът често се усамотява и води с някого дълги разговори по телефона или по Скайп – опитайте се да изясните кой е неговият събеседник.
• Ако установите, че са появили нови вещи, книги, опитайте да обясните техният произход. Скъпите подаръци, получени от странични възрастни, включително и от учител, помолете да ги върне.
Как да разберете, че детето е пострадало от тормоза на учител?
• Възникнала е раздразнителност, неувереност в себе си, агресия;
• Детето изведнъж е започнало да се смята за лошо, гадно и мръсно;
• Отказва да ходи на училище, иска да се премести в друго или да премине в самостоятелна форма на обучение;
Въпреки съществуващата реална опасност подобно нещо да се случи с детето ви, а и такива случаи, когато бъдат разкрити, широко се обсъждат по българските медии, то все пак има право на своето лично пространство, и затова контролът, който осъществявате над него не трябва да надминава определени граници.