Училищните оценки – колко много означават в живота на съвременния ученик.
Образователната система обхваща децата още преди първи клас – на практика всички деца посещават предучилищна още на 5-6 години, а много се записват на детски кръжоци.
Един от най-честите въпроси при познанство е: „Как се учиш?“
И често именно тази информация се изнася като първоначална оценка на човека.
1. Детството на оценка
Думата оценка се използва доста често и в директен, и в противоположен смисъл едновременно.
Произхожда от глагола „оценявам“.
Но какво оценяват учителите, самият ученик, неговите родители и приятели?
Училищният педагог гледа само на знанията и навиците, които може да покаже детето.
Оценките за контролна или домашна работа – това е показател, тъй като от нея се вижда колко добре са усвоени знанията по темата.
Но и самото дете, и хората, които го заобикалят пренасят оценката на училищните знания върху неговата личност.
Получава се следната ситуация – добре се учиш, означава, че си най-добрия, а ако си лош ученик, не ставаш за нищо.
Това се случва, защото училището заема важно място в живота на съвременното дете.
Родителите на новото поколение знаят колко е важно качественото обучение и затова толкова се залага на него.
Подготовката за училище понякога започва дори не 2 години до постъпването в първи клас, а от много по-ранна възраст.
Английският за най-малките, математика за малки деца, детството не трябва да преминава напразно, то трябва да работи за бъдещето.
Естествено, на училище детето тръгва с мантрата, че трябва да се учи добре и това е най-важното в неговия живот.
Но показателите за добра обучаемост са училищните оценки.
2. Какво е най-важното за детето?
В стремежа за качествено образование и добри оценки няма нищо лошо, ако самото дете, родители и учители не прекаляват.
Оценките в училище в определена степен характеризират човешките качества на ученика, но това е само част от живота, а не изчерпателна характеристика.
Дори висшето образование не гарантира успехи в работата и още повече щастие в живота, а точно към това се стреми всеки в дълбините на душата си.
Какъв е смисълът от изобилие от дипломи, престижна работа и дори богатство?
Разбираема е логиката.
Ще получа добро образование, а това означава, че ще мога да се устроя на високоплатена работа и ще имам ресурси, с които да си осигуря това, което ми е нужно за щастие.
Но именно тази верига може да бъде разкъсана на всяко място и във всеки момент.
3. Децата имат нужда от подкрепа
Особено тежко е на децата, които не могат да се учат, поради особеностите в своето развитие.
Логопедични проблеми, дислексия и дисграфия – обща преумора – това, което е било рядко преди 30 години сега измъчва едва ли не всяко второ дете, превръщайки училищното детство в истински кошмар.
Почти във всяко училище ще се намери ученик, който има нужда от невролог.
Но невинаги родители и учители могат навреме да разпознаят проблема и да се обърнат към специалист.
В крайна сметка времето и образователния процес си върви.
А оценките стават все по-ниски и по-ниски, детето се учи все по-трудно, само се приписва в групата на неуспяващите.
Всъщност има нужда от друг подход в ученето и вяра в себе си.