Учени от Университети в Япония и във Великобритания смятат, че обучението на децата на музика не развива тяхната памет, способност за решение на математически задачи и други когнитивни навици.

Смята се, че обучението по музика повишава академичната успеваемост и познавателните способности на детето. Учените анализирали данни от повече от 50 изследвания, които се провеждат от 1986 г. до 2019 г. и в които общо участвали почти 7000 души.

Музиката не подобрява когнитивните способности на децата

Според получените данни, музикалното обучение не води до подобряване на когнитивните способности или на познавателните навици, без значение от типа на навика – вербален, невербален, свързан със скоростта на възприемане на информацията, а също и от възрастта на детето и продължителността на музикалното обучение.

Наблюденията на групи за активен контрол, в които влизат деца, изучаващи не музика, а например, танци или спортна дисциплина, показват, че музикалното образование и при сравнение на други занятия не влияе на успеха на децата.

Така музиката не прави децата по-умни смятат учените, и преподаването на децата на музика единствено с цел развитие на неговите познавателни способности или навици за обучение е безсмислено.

Музикалното образование помага за социализация на детето

Музикалното образование може все пак да оказва положително влияние на социализацията на детето, да повиши неговата самооценка.

Някои елементи на музикалното образование – нотите, например, могат да се окажат полезни за изучаване на други дисциплини.

Не е нужно да принуждаваме детето да се учи да свири на пиано или да го записваме на такива уроци, ако то само не проявява интерес към тази област, то определено няма да загуби от това според данните от последното изследване.

Това заключение е важно за по-амбициозните родители, които искат децата да са им най-добрите, но не трябва да забравят, че детството е период, в който е важно да има време за забавления, игри, общуване, тъй като съсредоточаването в една сфера както дава много, така и отнема.

Родителите не трябва да опитват да реализират собствените си мечти, като принуждават децата си да се развиват в дадена сфера, без те да имат интерес към нея.