Физическата активност е важна за децата от всички възрасти, тъй като се подобрява техния метаболизъм и здравословно състояние като цяло.

Но подрастващите получават още един бонус, ако тренират някакъв спорт – концентрират се по-добре и усвояват повече информация при учене.

Тренировките са равняват на по-добра концентрация

Изследване, проведено от учени от Финландски университет, показва, че най-голям е резултатът от ежедневните тренировки с продължителност около час с умерена интензивност – бягане на средни дистанции, тенис на маса, колоездене.

Редовните упражнения с умерена интензивност спомагат за освобождаване на специфичен белтък, който подобрява многобройни мозъчни функции.

Тези резултати предполагат, че физическите упражнения могат да стабилизират психиката при тийнейджърите със синдром на дефицит на вниманието и хиперактивност.

Теоретично като умерени тренировки са подходящи и дори достатъчни часовете по физкултура. Но те са не всеки ден, а по 2 пъти седмично, средно 72 часа годишно за тийнейджърите, които учат до 30 юни.

Добро допълнение за подрастващи за домашните тренажори, фитнес залите или записването в спортен клуб за тренировки, например, по бойни изкуства за момчетата.

Какво се случва с концентрацията, ако тренировките са интензивни

Ако тренировките са доста интензивни и не се спазва правилото за умереност, продължителни са и са тежки?

Този начин на практикуване на спорт също има своите предимства, но интензивните тренировки не спомагат за по-доброто съсредоточаване.

Вероятността е голяма, тийнейджърът, който тренира интензивно да стане по-разсеян в училище.

И това е напълно нормално, дори и за голям човек е трудно да насочи по-голямата част от енергията си към нещо и същевременно и да върши и други неща.

Затова и подрастващите, които решават да се отдадат изцяло на спорта, преминават на самостоятелна форма на обучение. Обучение и тренировки в този случай стават несъвместими.

Преди важни състезания цялото внимание на подрастващия трябва да е съсредоточено върху подготовката за него, няма време за залягане над учебниците.

Ето защо учебният процес се планира така, че да се явява само на изпити пред комисия от преподаватели.

Отдаването на спорта е сериозен ангажимент, който поглъща почти цялото време и енергия, затова и време за учене просто не остава.