Въпреки съществуващите стереотипи, че видео игрите съсипват мозъка, ново проучване представя нови доказателства, че играенето онлайн на игри всеки ден е свързано с подобряване на академичните постижения.

Изследване в Австралия, обхващащо повече от 12 хиляди студенти, показва, че тези, които редовно играят онлайн игри се справят по-добре с математиката, усвояването на материала, и в научните тестове, в сравнение с колегите им, които не правят това.

Студентите, които играят онлайн игри почти всеки ден са по-напред с 15 точки от средното ниво и 17 точки за професионалното направление, което са избрали, отбелязва икономистът Алберто Поссо от университета на Мелбърн.

Когато човек играе онлайн игра, на практика решава пъзели, за да премине към следващо ниво, като за постигането на тази цел са необходими някои знания и умения по математика, и други научни дисциплини, които студентът е изучавал по време на лекциите през деня.

Изследването използва данни от Програмата за международно оценяване на студентите – ПИСА, което обхваща студенти от повече от 700 висши училища през 2012 г, като се събира информация за личните интереси и онлайн дейности, които извършва съответния студент.

Поссо предполага, че студентите, които редовно прекарват свободното си време в онлайн игри развиват аналитични умения и такива за решаване на проблеми, които могат да им помогнат при ученето.

Понякога играещите трябва да разберат и някои от принципите на химията дори, за да преминат към следващото ниво. Някои психолози твърдят, че някои от популярните онлайн игри могат да бъдат от полза за развитието на познавателните способности.

Но докато геймърите имат полза от престоя в социалните мрежи, изразяваща се в подобряване на представянето в университета, не всички прекарват времето си в интернет толкова полезно.

Поссо установил, че тийнейджърите, които си проверяват Фейсбук и другите социални медии всеки ден са изложени на риск от изоставане в училище, като са с 20 точки по-долу по математика, в сравнение с учениците, които никога не използват социалните медии.

Според икономиста Фейсбук не помага за разрешаване на проблемите, които възникват в процеса на академично обучение. Интересното е от икономическа гледна точка, че престоят в социалните мрежи е свързан с доста голям разход на време, през което се прави нещо, което не е задължително свързано с дисциплините в университета.

Но времето, прекарвано в социалните медии, не е просто загуба на време. Поссо признава, че студентите, които са заклети потребители на социалните мрежи ги използват по-скоро като средство, където да разтоварят, след изморителните лекции в университета.

Също така може да се каже, че чрез социалните мрежи и онлайн игрите в тях студентите един вид социализират учебните дисциплини, които иначе са много скучно, а когато играят намират практическо положение, и така разпалват интереса си, а това ги мотивира да учат повече, и съответно резултатите нарастват.

Преподавателите могат да включат социалните мрежи в процеса на преподаване, като така ще ангажират по-силно вниманието на студентите и съответно, ще ги мотивират доста по-добре.

Една от възможностите е студентите да правят проучвания чрез изследване на социалните мрежи, и съответно преподавателите да задават подобни домашни работи.

Интересното е, че това изследване показва положителна корелация между онлайн игрите и академичното представяне. Но наистина са необходими допълнителни изследвания, които да установят защо това е така.