Искате да бъдете любяща майка и ценен служител,който бързо се изкачва по кариерната стълбица?
Обърнете внимание на тези 5 ценни съвета, които ви помагат правилно да организирате своите дела.
Днес жените в България и почти по целия свят вече създават семейство и раждат първото си дете по-късно, отколкото това е било преди няколко десетилетия.
Младите девойки предпочитат първо да достигнат финансова стабилност и определени успехи в кариерата, а след това да се замислят за брак и деца.
Всъщност, това не са изключващи се взаимно неща.
Съвместяване на работа и семейство не е трудно просто трябва да се отчитат определени правила.
1. Да виждаш цел, а не препятствие
Още в стадия на планиране на детето – първо, второ, трето, не е важно – следва да се състави последователен план за действия.
Колко време прекарвате в отпуск, ще има ли възможност и необходимост за дистанционна работа по няколко часа на ден?
Има ли финансова възглавница в случай на извънредни ситуации.
Разбира се, може да се мине и без планиране и да се решава според обстоятелствата – както и да се получи, така ще е.
Но предварителната подготовка ни помага най-малкото да се обезопасим, до колкото това е възможно в извънредна ситуация.
Освен това е полезно да сме наясно с дългосрочните перспективи.
Правилно формулираната мечта се превръща в ясна цел.
И когато се опитваме да постигнем баланс между кариера и семейство, е важно да имаме в главата ясна представа какво трябва да постигнем.
Заемането на определена длъжност след няколко години, звучи много по-приятно, отколкото размитата формулировка „ще се издигна в кариерата“.
Ако целта е смътна и размита, то и пътят към нея ще бъде дълъг, което работещата майка не може да си позволи, която има толкова много грижи.
2. Сверяване на часовника
Организираност – ключова дума за постигане на баланс между кариера и семейство.
Парадоксално е, но много майки, които си гледат у дома децата, успяват много по-малко, отколкото тези, които съвместяват работа със семейство.
Всъщност, колкото по-малко време, толкова по-ефективно то се използва.
Ако за 2 часа успеем да отидем и до магазина, и вечеря да приготвим, и работните ангажименти да свършим, то няма с какво безполезно да се разсейваме.
За да използваме максимално грамотно ограничения ресурс от време, е най-добре да си съставяме списък за седмица напред, така и за всеки ден може да разпишем и по часове.
Полезно е да хвалим себе си за всяка свършена задача, а за неизпълнените да не се обвиняваме, а да търсим причина и да се опитваме да анализираме нарушенията в графика.
Разсейващите фактори, неправилно заложеното време за изпълнение на задачи, непредвидените задачи, разсейващите обстоятелства или дори простото настроение.
Всичко това може да се отчита и следващия път.
3. Разделяй и владей
Не по-малко важно е да умеем да делегираме пълномощия и да доверяваме тяхното изпълнение на други хора.
Трябва да сме наясно, че сами не могат да поддържат ред на този свят, дори и супергероите, дори и те имат доверени хора, които им помагат.
Нищо страшно няма да се случи, ако поне за кратко оставим някои неща извън контрол, особено тези, които трудно ни се получават или не носят удоволствие.