Широка популярност придоби манията по шоколадовия тен и въпреки непрекъснатите предупреждения на дерматолозите за опасността от ултравиолетовите лъчи, броят на любителите на бронзов цвят на кожата нараства.
Имайки предвид повишаването на ръста на раковите болести, голяма част от обществото предлага да се вземат мерки, които да ограничават посещенията в солариумите.
Според д-р Роса Делауро, солариумите трябва да бъдат ограничени за подрастващите, които не са достигнали подходяща възраст. Тя сравнява мерките с въведената забрана за употреба на алкохол и цигари от непълнолетни лица.
Експертите заявяват, че младите жени нямат представа за рисковете, на които се излагат, когато посещават солариум. Повечето студия са широко достъпни и не изискват високи разходи, поради което се употребяват много често. Доказано е, че солариумите са причина за разпространението на най-смъртоносната форма на рак на кожата - меланом. Случаите на меланоми сред младите бели жени нарастват с 3% всяка година от 1992 г. насам.
В отговор, д-р Делауро настоява за национална забрана върху използването на солариуми от непълнолетни на възраст под 18 години.
Меланомът е най-често срещаната форма на рак сред хората между 25 и 29 г., съобщават от Националния институт за рака. Дори едно посещение увеличава риска на потребителите от поява на меланом с 20 % в сравнение с хората, които не посещават соларни студия. Всяка следващо посещение през същата година повишава този риск с още 2%, според Фондацията за борба с рак на кожата. Хората, които са използвали солариум повече от 10 пъти в живота си, са застрашени с 34% от увеличаване на риска от поява на меланома.
В отговор на тези и други предупредителни сигнали, миналата година Агенцията по храните и лекарствата решава, че солариумите трябва да информират клиентите за рисковете от посещението им. Медицински групи, между които и Американската академия по дерматология и венерология, в продължение на години бяха насочени към използването на солариуми. В 43 държави са гласувани закони, които забраняват употребата на солариуми от млади хора или изискват съгласие от родител.
И все пак застъпниците на общественото здраве твърдят, че наличието на солариуми в близост до университети и посещавани места от млади хора е причина да посещават по-често соларните студия. Голяма част от фирмите локализират студията си до подобни сгради с цел предоставяне на удобство и по-лесно намиране на млади клиенти.
Според Шели Пагито, която е доцент по медицина в Университета на Масачузетс „Medical School“: „Компании като „Sun Tan City“, които притежават вериги с над 250 соларни салона спонсорират футболни мачове, разширяват стадиони и осигурят безплатен тен на мажоретките., т.е. непрекъснато търсят начин да станат част от университетския живот“.
Лиса Макгавърн е изпълнителен директор на „Congressional Families Cancer Program Foundation Prevent“. Тя споделя, че групата, с която работи, се опитва да обърне тази тенденция като не се позволява на студентите да плащат за тен в колежа с дебитни карти. В университета на Питсбърг и Университета на Илинойс вече са приели подобни мерки.
Според Делауро, ако устоят на натиска и се справят, ще последват и други подобни инициативи. Според нея, родителите трябва да знаят, ако на територията на училищата и колежите има свободни съоръжения, които се предлагат на децата им и ако университетите позволяват на студентите да плащат за бронзовия загар чрез дебитни карти.