Учени от Хайфския университет в Израел установили, че децата, родени през зимата, започват да пълзят с 3-5 седмици по-рано, отколкото техните връстници, които са родени през лятото.

В експеримента участвали 47 здрави бебета, които били разделени на 2 групи.

В първата група попаднали 16 бебета, които се били появили на бял свят от юни до ноември – категория „лято-есен“, във втората 31 деца, родени от декември до май – категория „зима-пролет“.

Учените провели наблюдение, когато бебетата навършили 7 месеца и тогава, когато те започнали да пълзят. През останалото време родителите трябвало да вършат тази работа.

В резултат на наблюденията се установило, че средната възраст за начало на пълзенето била 31 седмици.

„Зимните“ деца започвали да пълзят през лятото, тоест когато били приблизително на 30 седмици, а „летните“ обратно, през зимата към 35-тата си седмица.

Специалистите стигнали до заключението, че за ранното пълзене способстват климатът и географското положение.

Ефектът на сезонността играе важна роля по тези места, където различията в домашните условия между лятото и зимата са съществени.

Експертите твърдят, че родителите е необходимо да отчетат тази особеност и да осигуряват на своите малки деца възможности да бъдат по-активни през зимата.

Между впрочем, австрийските учени установили, че през зимата се раждат все повече деца левичари.

Това потвърждава теорията, че левичарството при мъжете може да бъде свързано с хормоните.

По-активните слънчеви лъчи могат да увеличат нивата на тестостерона и тъй като момченцата, родени през зимата, са се намирали в ранен ембрионален стадий през пролетта и лятото, то те могат да подложени на по-високо въздействие на тестостерона.

Всичко това се дължи на факта, че тестостеронът забавя развитието на лявото полукълбо на главния мозък на ембриона, в резултат на което възниква и левичарството, характерна при развито дясно полукълбо.

А британските учени неотдавна установиха, че ако родителите желаят да направят от своето дете малък гений, трябва колкото се може по-често да го оставят само.

Колкото повече време детето прекарва сред приятели, навън, извън постоянната опека на родителите, толкова по-бързо то ще усвоява нови умения и навици.

В частност, у детето по време на самостоятелна игра се развиват важни особености, които са свързани с по-високи успехи и благосъстояние, когато достигне зряла възраст. То също развива лидерски качества.

В допълнение следва да се посочи, че децата, които са се появили на бял свят, когато техните майки все още не били достигнали пълнолетие, в бъдеще по-лошо се представят в училище и съответно получават по-ниски оценки.

Провеждайки изследване, американските учени установили, че на 13-14 години при тези деца започват да се проявяват проблеми с усвояването на информация. И това особено се отнася за точните науки.

Всичко това не се дължи не на някакъв специфичен ген, а на образованието на майката. Учените смята, че девойките, които са станали майки в ранна възраст, още бидейки ученички, имат не много качествено образование.

Разбира се, заключенията на учените не се отнасят за младите майки, които макар и да са родили преди 18-годишна възраст, въпреки това продължават образованието си, макар и след 1-2 години прекъсване.

Тоест връзката между трудното усвояване на учебния материал от децата и разликата във възрастта на тяхната майка, не е безусловна.