3 доказано полезни храни, за които сте убедени, че са вредни

Мария
Написана от Мария септември 30, 2015 11:52

3 доказано полезни храни, за които сте убедени, че са вредни

Акценти:

  • Шоколад - полифеноли
  • Здравословна храна - пуканки
  • Какао - стимулант на метаболизма

Свързани:

loading...

Днес информацията ни залива отвсякъде, било то вярна или не. На всеки е ясно, че не всичко, което четем или чуваме е истина, но въпреки това повечето хора наивно вярват на това, което другите им казват, без дори да се замислят.

Това води до ежедневното създаване на всякакви немислими митове, в които ние безусловно вярваме, дори и да не сме се убедили лично.

Много добре се наблюдава, щом стане въпрос за правилното хранене, всякакви режими, диети, тренировки, сокове и т.н. – всичко, което се свързва със здравословния начин на живот, който всички се стремим да постигнем, и то често, от само себе си, без усилия. Или пък с неоправдани такива, вложени в абсолютно неправилни методи и др.

Има куп храни, изградили си славата на „вредни“ такива, които всъщност носят повече полза, отколкото вреда. Вижте 3 от най-популярните от тази група:

1. Паста

Повечето хора, спазващи някакъв хранителен режим избягват тестените изделия като макароните или спагетите.

Освен целият „хляб“, който представляват, те са си изградили и репутация на храна с висок гликемичен индекс – тоест повишават рязко кръвната захар в организма.

Повечето храни, предизвикващи такъв ефект са въглехидратите, макар че те далеч не са единствените причинители на по-високите нива на захар в кръвта.

Това дали гликемичният индекс е висок или нисък определя колко бързо се изгарят въглехидратите. Колкото по-висок е, толкова по-малко калории се изразходват за изгарянето им.

Различните видове паста действително са с висок гликемичен индекс, но пълнозърнестите модели са със сравнително по-нисък такъв.

Те не само, че не са вредни за здравето, но и всъщност могат да се окажат доста добри при диета – пълнозърнестото брашно, от което са направени засища организма за по-дълго време, а комбинирани с месо или някакъв друг вид белтъчини гликемичният им индекс намалява страшно – той зависи пряко от това коя храна с коя друга смесвате.

2. Шоколад

Никому не е тайна какви полезни свойства притежава какаото. Тук обаче говорим за истинското какао, това което се съдържа в шоколадите с над 70 % съдържание на такова.

Обикновените шоколади, тези враг №1 на здравословното хранене и довели до пристрастяване безброй много хора, просто неможещи да живеят, без да хапнат поне няколко парчета от вкусния десерт на ден, всъщност са с изключително ниско съдържание на какао.

В състава им намират място какви ли не консерванти, стабилизатори, подсладители, но истинското какао често не е повече от 20%.

Естественият му вкус е горчив, докато главната употреба на млечния шоколад е да „подсладява живота“. И не какаото, а всички други съставки, изброени на етикета са истинската причина да качвате килограми.

Какаото всъщност, само по себе си, е невероятен акнтиоксидант, стимулира метаболизма, засилва кръвообращението и предпазва от множество заболявания, но в умерени количества и в естествената му форма.

То може да бъде изключително полезно в диетата ви и като цяло в живота ви, поради многото му невероятни свойства, но преди да изтичате до магазина за шоколад, помнете – то има такъв ефект само в десертите с високо съдържание на какао.

Все пак внимавайте с количествата и с тъмния шоколад – не е никак беден на калории.

3. Пуканки

Да, изненадващо е, но пуканките всъщност могат да носят страхотни ползи за здравето и да си намерят място в правилния начин на живот.

За разлика от много уж „пълнозърнести“ продукти, предлагащи се по магазините, които далеч не са само пълнозърнести, пуканките нямат подобни примеси – царевицата си е царевица.

В тях се съдържат почти толкова полифеноли т.е. антиоксиданти, колкото в много плодове и зеленчуци.

Това, което ги прави всъщност нездравословни са огромните количества сол и масло, с което биват подправени. Чистата им употреба не само, че не е вредна, но е и полезна.

Повечето хора обаче наблягат на вкуса и превръщат тази здравословна храна в изключително нездравословна такава. Това лесно може да се избегне с малко повече воля и да се извлече най-доброто от така любимя ни десерт по време на филм.

Мария
Написана от Мария септември 30, 2015 11:52
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи