5 ежедневни храни, които ви правят сънливи

Мария
Написана от Мария август 21, 2015 01:58

5 ежедневни храни, които ви правят сънливи

Забелязвали ли сте, че когато изядете нещо леко и почти веднага ви се доспива?

Американско издание попитало експерти по хранене какви храни ни принуждават да броим часовете до момента, когато ще можем да си легнем в леглото. Списъкът се оказал неочакван.

1. Зелена салата или маруля

„Аз започвам да се притеснявам, ако моя клиентка дойде и каже, че днес за обяд е яла само салата “ – казва специалистът по хранене Елизабета Полити. Защо? Защото обикновено това са няколко листа от маруля, нарязани моркови и малко дресинг. И това е всичко.

Миксът от зеленчуци без белтъчини и въглехидрати, означава, че не сте получили достатъчно енергия, за да прекарате пълноценно остатъка от деня си. „Ако сте получили 200 килокалории от малко броколи и маруля, не е изненадващо, че към 16 часа ще се чувствате уморени и гладни. “ – отбелязва Полити.

От това колко скоро ще загубите енергия важна роля играе изборът на дресинг, ако той съдържа захар, сънливостта ще настъпи още по-бързо.

Затова в идеалната салата трябва да се съчетаят несъдържащи скорбяла зеленчуци – карфиол или сладки чушки – гъби, бяло птиче месо и сложни въглехидрати, такива като киноа или соеви зърна – те ще ви осигурят енергия за дълго време. Към тази салата е добре да се добавят зехтин – студено пресован и оцет или лимонов сок.

2. Сирене и кисело мляко

За съжаление, но е факт – причина за повишената сънливост могат да бъдат млечните продукти. Напълно е възможно да не сте имали никакви проблеми с тяхното храносмилане, когато сте били млади, но непоносимостта към млечния белтък може да се развие с напредването на възрастта.

Един от симптомите на това състояние е чувството за постоянна умора. „Най-малко 50-60% от моите пациенти се оплакват от липса на енергия и по мои оценки, от 20 до 30% от тях започват да чувстват по-добре, отказвайки се употребата на млечни продукти“, – разказва специалистът по интегративна медицина Лейла Блейк-Гамбс.

Биологичният механизъм, стоящ в основата на този феномен, досега не е напълно изяснен, но учените предполагат, че в организма се развива имунна реакция към млечните белтъци, което води и до липса на сили.

Това не е единственият симптом на непоносимост към лактоза, обикновено се съпътства с проявления от страна на стомашно-чревния тракт. Но според Гамбс понякога те отсъстват.

3. Банани или ядки

Богати са на магнезий, който спомага за отпускането на мускулите – препаратите с магнезий често се назначават при безсъние. Покрай бананите, магнезий се съдържа много в бадемите, кашуто и фъстъците. Отпускащият ефект на бананите и ядките е особено силен, ако в организма се наблюдава дефицит на магнезий.

4. Късни хранения

Понякога се налага да вечеряме обилно точно преди лягане. Оттук всичко зависи какво ядете – правилните храни ще ви помогнат да се потопите в дълбок, действащ отпускащо на целия организъм сън, а неправилните ще доведат до лош сън и лош вкус в устата на следващия ден както и до увеличаване на теглото.

5. Случайно парче торта по време на диета

Изследванията показват, че стомашно-чревния тракт се настройва към това, което ядем. Ако сте на диета с ниско съдържание на мазнини и въглехидрати, организмът започва да произвежда по-малко стомашен сок и ензими, подпомагащи лесното разграждане на тези вещества.

Затова ако съвсем неочаквано хапнете някаква друга необичайна храна, то се пригответе, че скоро ще ви приспи.

Мария
Написана от Мария август 21, 2015 01:58
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи