6 начина да се предпазим от високо кръвно

Калина
Написана от Калина ноември 26, 2014 18:47

6 начина да се предпазим от високо кръвно

Акценти:

  • Как да свалим високото кръвно?
  • Как да се предпазим от хипертония?
  • Влияе ли храната върху кръвното?
  • Как се отразява стресът върху кръвното?

Свързани:

loading...

Всеки трети възрастен има проблеми с кръвното налягане, а много хора все още не са наясно с това, защото нямат никакви симптоми. По тази причина високото кръвно е наричано „тих убиец“ и е важно редовно да го измервате. По този начин намалявате шанса от инсулт, инфаркт, съдова деменция и бъбречни заболявания, които често водят до инвалидност, а понякога дори до смърт.

Понякога високото кръвно идва в резултат от медикаменти или генетично се предава в семейството. Точните причини все още не са напълно ясни, но начинът ви на живот определено играе голяма роля.

И все пак какво можем да направим, когато не сме с наднормено тегло, пазим хранителен режим и извършваме физическо натоварване, за да се предпазим от рисковете на високото кръвно налягане ?

1. Отървете се от солницата

Според изследвания не трябва да се консумира повече от 6 грама сол на ден, но въпреки това хората приемат средно по 8.1 грама, или около 33% повече. Намалявайки солта, която консумирате, вие също така намалявате и риска от инсулт с 22% и този от инфаркт с 16%.

2. Четете какво съдържа храната ви

За съжаление 75% от приема ни на сол идва от преработени храни, а повечето от нас дори не са наясно какво точно съдържат те. Белият хляб, пакетираните мезета, готовите сосове и беконът например са основните храни, които са обилно наситени със сол, а ние дори не предполагаме. Избягвайте храни, които съдържат повече от 1,5 грама сол на 100 грама.

3.  Намалете алкохола

Изследванията сочат, че мъжете които приемат повече от 8 единици алкохол дневно е 4 пъти по-вероятно да развият високо кръвно налягане, а жените, които употребяват повече от 6 единици на ден са 2 пъти по-предразположени към „тихият убиец“ (чаша от 175 мл вино или пинта бира са е 2.3 единици).

4. Спрете цигарите

Всички знаем за вредата от цигарите и колко пречат те на  нашето сърце и артерии. Цигарите са основната причина за сърдечно-съдови заболявания, така че ако се откажете от тях навреме или ги сведете до минимум ще направите огромна услуга на здравето си.

5. Внимавайте с бързите закуски и пакетираните храни и десертчета

Всички виним бисквитките и чипса, но едва ли някой се замисля, че те са рядък лукс, в сравнение с това, което ядем всеки ден. Десертчето след хранене или баничката за закуска са далеч по-вредни, отколкото да си позволим чипс един път месечно.

Добри храни са бананите, защото те са богати на калий, а както е известно калият сваля нивата на кръвното, когато то е повишено. Това важи и за киселото мляко, картофите, ядките и всички видове зеленчуци, защото са ключови продукти в борбата с високото кръвно.

6) Внимание, стрес!

Нито цигари, нито алкохол, нито дори и мазните закуски са по-вредни от стреса. Той е ключовият фактор за всички болести и стои в основите на всяко заболяване.Освен това той често подтиква хората към това да се тъпчат с боклуци, да пушат много или да пият. За преодоляване на стреса специалисти препоръчват да се слуша релаксираща музика, да се тренира редовно, а добрата тренировка да е придружена и от добро хранене.

Калина
Написана от Калина ноември 26, 2014 18:47
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи