9 начина да живеете по-дълго

Калина
Написана от Калина септември 15, 2015 15:32

9 начина да живеете по-дълго

Акценти:

  • Как да живеем по-дълго?
  • Как да бъдем по-дълголетни?
  • Как да останем здрави и жизнени дори и в напреднала възраст?

Свързани:

loading...

Само няколко малки промени в начина ви на живот могат да ви помогнат да живеете по-дълго. Скорошно проучване открива, че четири лоши навика или порока – пушене, прекаленото пиене на алкохол, липсата на спортуване и недостатъчното ядене на плодове и зеленчуци – могат да ви вкарат по-рано към гроба и да ви състарят с до 12 години.

За щастие можете да поправите тези и други нездравословни привички. Опитайте да възприемете тези 9 навика, за да изглеждате и да се чувствате млади.

Не преяждайте

Ако искате да живеете до 100 години, да оставяте малко храна в чинията си е добра идея. Изследователи от университета Сейнт Луис потвърждават, че по-малкото количество храна забавя стареенето. Проучване от 2008 г. показва, че ограничаването на калории намалява произвеждането на Т3 – тироиден хормон, който забавя метаболизма и ускорява процеса на състаряване.

Изключете телевизора

Прекалено дългото време пред екрана може да окаже сериозно влияние на здравето ви. Всъщност изследване от 2010 г. показва, че хората, които гледат телевизия 4 или повече часа на ден са с 46% по-голяма вероятност да умрат от каквато и да е причина, в сравнение с тези, които са пред екрана по-малко от два часа.

Стойте далеч от слънцето

Избягването на слънцето може да предотврати рак на кожата и да предпази от образуване на бръчки и отпусната кожа. Можете да нанасяте и слънцезащитен крем, дори и да не сте на плажа. И не се фокусирайте само върху лицето. Петната от слънцето по гърдите и врата също ви накарат да изглеждате по-възрастни.

Контактувайте

Проучване показва, че сте изложени на по-голям риск от сърдечни заболявания без силната връзка с приятели и семейство. Самотата може да причини възпаление и при иначе здравите хора тя може да бъде опасна, както да имате висок холестерол или да пушите.

Пийте умерено

Пиенето по две или три питиета на ден при жените и три или повече при мъжете може да доведе до лош резултат като повишаване на теглото или проблеми във взаимоотношенията. Но в малки количества алкохолът всъщност може да бъде добър за вас. Проучване, проведено от Списанието на Американския колеж по кардиология, свързва лекото пиене (дефинирано като едно питие за жените и две за мъжете) за носещо ползи за сърцето.

Яжте плодове и зеленчуци

Плодовете и зеленчуците, пълни с фибри и витамини, могат да понижат риска от сърдечно-съдови заболявания със 76% и дори могат да имат роля за намаляване на риска от рак на гърдата. Освен това антиоксидантите, които имат противовъзпалителни свойства и подобряват кръвообращението, могат да спомогнат за изчезването на бръчките.

Фокусирайте се върху фитнеса

Ежедневните упражнения са един от най-добрите извори на младостта. Изследване, проведено през 2008 г. показва, че интензивните упражнения (като бягането) могат да добавят четири години към живота ви, което не е изненадващо, имайки предвид позитивните ефекти, които има спортуването върху сърцето, ума и метаболизма. Дори и умерените упражнения, като бърза 30-минутна разходка всеки ден, могат да намалят риска от сърдечно-съдови заболявания.

Не пушете

Да спрете пушенето е може би единственото най-важно нещо, което можете да направите за здравето и дълголетието си. Американско проучване доказва, че жени, които спират цигарите на 35 години, увеличават продължителността на живота си с 6 до 8 години.

Калина
Написана от Калина септември 15, 2015 15:32
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи