Безсолна диета – защо може да бъде опасна

Мария
Написана от Мария юни 10, 2015 07:39

Безсолна диета – защо може да бъде опасна

Акценти:

  • Месо и риба - немазни видове
  • Млечнокисели храни - допустими
  • Безсолна диета - продължителност

Свързани:

loading...

Затлъстяване, наличие на хронични сърдечно-съдови заболявания, патологии на бъбреците – това е повод да се започне спазването на тази диета.

За ползата от солта

Натриевият хлорид, а това е стандартната трапезна сол е жизнено необходим за нашия организъм, тъй като йоните на хлора в солта – това е основният материал за образуването на солна киселина, която влиза в състава на стомашния сок.

Дневното потребление на сол за живеещите в умерен и хладен климат се допуска да бъде до около 10 грама, а за тези които живеят при постоянно топъл климат – до около 25 грама. През настоящото горещо време също се допуска увеличаване потреблението на сол до около 15-20 грама дневно.

Ако на организма не му достига сол, то той ще намери откъде да я вземе, например от костите и мускулните тъкани, като по този начин започне да ги разрушава.

Така освен спазми на гладката мускулатура и остеопороза недоимъкът на соли е възможно да предизвика нарушение във функциите на стомашно-чревния тракт, на сърдечно-съдовата дейност, да доведе до депресии, нервни и психически заболявания.

За вредата от солта

Навярно никаква безсолна диета не би съществувала, ако хората не злоупотребяваха със сол, често стигайки до ежедневно потребление до 40 грама в денонощие.

В този случай солта се превръща в причина за различни проблеми – наднормено тегло, тъй като излишъкът на сол нарушава процеса на обмяната на веществата, появяват се отоци, възможно е силно покачване на артериалното налягане.

За да се нормализират концентрациите на сол в организма и да се „изведе“ от него излишното е разработена специална безсолна диета.

Следва да подчертаем – тази диета не означава, че организмът бива лишен от така нужната му сол.

Напротив, безсолната диета само ограничава нейното потребление и между впрочем няма да бъдете принудени да очаквате резултати твърде дълго – теглото ви ще се нормализира, ще се подобри цялостното ви усещане за благосъстояние на тялото ви.

Принципната задача на безсолната диета е възстановяването на нарушения водно-солеви баланс в организма.

Безсолна диета – принципи

Този хранителен режим се отличава от другите по широкия избор от хранителни продукти. Има и разбира се има и храни, които се изключват, но те не са толкова много. Най-важното е да си придържате към следните задължителни принципи на тази диета.

Принцип №1

Не трябва да се осолява храната в процеса на нейно приготвяне, а само малко вече готовото ястие;

Принцип №2

Следва да се придържате към принципите на дробното хранене и да ядете на малки порции по 5-6 пъти дневно. Последният хранителен прием следва да бъде не по-късно от 19 часа. Но сега когато денят е голям се допуска последното хранене да бъде малко преди залез слънце, тоест малко 20 часа.

Принцип 3

Ако сте свикнали към добре осолена храна и в първите дни ястията ви се струват безвкусни, пробвайте да добавяте към тях различни подправки – лук, чесън. Успеете ли да се придържате към това правило известно време, ще забележите, че усещате натуралния вкус и естествения аромат на храната.

Принцип 4

Минималната продължителност на безсолната диета е 4 дни, а максималната – 15 диета.

Допустими храни

Ръжен и пшеничен хляб – от предния ден. Варени или приготвени на пара немазни видове месо и риба. Всякакви, освен банани и грозде, плодове и зеленчуци в суров, варен или печен вид. Млечнокисели храни – извара, кисело мляко, кефир.

Мария
Написана от Мария юни 10, 2015 07:39
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи