Докторът предписа: топ 5 най-полезни упражнения за жени в предменопауза

Мария
Написана от Мария юли 17, 2017 12:41

Докторът предписа: топ 5 най-полезни упражнения за жени в предменопауза

Акценти:

  • Разходки - подценяване
  • Предменопауза - плуване
  • Танци - нов поглед

Свързани:

Предменопаузата е периодът, в който жената става особено уязвима.

Хормоналният дисбаланс оставя отпечатък върху състоянието и усещанията на жената, предизвиква външни изменения.

От Lechenie.bg съставихме списък с упражнения, които помагат на жените след 45 години.

1. Плуване

Водните упражнения благотворно въздействат на женския организъм.

Ползите от плуването е невъзможно да бъдат надценени, тъй като:

• Намалява риска от инфаркти и инсулти

Плуването е разновидност на дозирано аеробно натоварване, което повишава тонуса на кръвоносните съдове.

За профилактика на сърдечно-съдови инциденти, специалистите съветват да се плува по 2-3 пъти седмично.

Жените следва да помнят, че за ефективно кардио се приема техническо правилно изпълнена тренировка.

• Нормализира кръвното

Артериалната хипертония обикновено манифестира при жени на 45-55 години.

Повишение на артериалното налягане се съпровожда от неприятни усещания – главоболие, шум в ушите, приливи със зачервяване на лицето.

Плуването охлажда организма и нормализира кръвното, облекчава дискомфорта.

• Оформя стойката

Плуването няма да излекува напълно изкривяванията на гръбнака и асиметрията, но повлиява неблагоприятно негативните изменения.

Плуването с потапяне във водата подобрява стойката, укрепва мускулите на гърба и намалява болковия синдром.

• Намалява отоците

Водата оказва натиск на човешкия организъм.

Така предстоят във водата повече от 30 минути намалява отоците и спомага за профилактика на разширени вени на долните крайници.

• Подобрява настроението

Освобождаването на хормони на радостта е приятен бонус на физическото натоварване.

Плуването нормализира психологическия фон и подобрява емоционалната настройка.

2. Натоварване за издръжливост

Физическите натоварване дават възможност на жените да управляват много по-добре своето тяло.

Всяко движение се извършва осъзнато и в необходим обем.

Упражнения за издръжливост стимулират кръвообращението, подобряват газовия обмен между белите дробове и кръвните клетки.

Към натоварванията, които повишават издръжливостта, се отнася и кардиото.

Най-ефективни са колоезденето, скачане на въже и бягане.

Но тези занятия изискват високо ниво на подготовка и не са подходящи при хронични заболявания.

Преди началото на тренировките е препоръчително да се направят пълни изследвания.

Заключенията на лекуващия лекар, а също и на хирург, няма да навредят, а само ще помогнат за правилно съставяне на тренировъчна програма.

3. Клякания

Една от разновидностите на силови тренировки, които ефективно укрепват мускулите на долната половина на тялото.

Отслабването и мускулният тонус се постигат при редовно, системно изпълнение на упражненията.

Но кляканията са противопоказни при поява на болки, дискомфорт или хрущене в коленете.

4. Танци

Никога не сте умели да танцувате, а винаги сте искали?

Предменопаузата е повод да започнете с танци.

Ритмичните движения под музикален съпровод тонизират сърдечно-съдовата система, помагат за отслабване, развиват чувството за ритъм.

Танците развиват пластиката, гъвкавостта, разсейват от неприятни емоции и оправят настроението.

По време на танците активно работи дясното полукълбо на мозъка, което отговаря за творческото начало.

В резултат дори рутинните задачи в работата могат да се погледнат отстрани.

5. Разходки на чист въздух

Физическите натоварвания на чист въздух са възможност да прекараме време в приятелска компания.

Природата помага да постигнем хармония със себе си и с външния свят, да получи заряд бодрост и енергия за цял ден.

На свой ред слънчевите лъчи стимулират синтеза на витамин Д.

При съставяне на дневното разписание жените следва да помнят препоръките на СЗО.

Разходката трябва да е поне 6-8 километра всеки ден за поддържане на мускулен тонус и за намаляване на риска от инфаркти и инсулти.

Докторът предписа: топ 5 най-полезни упражнения за жени в предменопауза
Оценете публикацията

Мария
Написана от Мария юли 17, 2017 12:41
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи