Ето как да забравите за сладкото – най-добрият начин за отвикване от захарта

Мария
Написана от Мария януари 23, 2016 20:02

Ето как да забравите за сладкото – най-добрият начин за отвикване от захарта

Акценти:

  • Захарна зависимост - опасна
  • Заместители на захар - вредни
  • Калориен прием - ограничаване

Свързани:

loading...

Не можете да се откажете от бонбоните и сладките газирани напитки? Тогава ще ви е интересно как завинаги да се откажете от този навик.

Вашият план за 4 седмици

Непременно обаче е необходимо да се запасите с търпение за 3-4 седмици. Да избавите от захарната зависимост не е лесно, и трябва да бъдете на първо време ще ви бъде особено тежко.

По своето действие захарта напомня на кокаина, тъй като способства за образуване на хормони на щастието в мозъка, след което човек усеща прилив на радост.

Вкусовите ви рецептори вече са „разлигавени“ от сладкото, поради тази причина е наложително да ги отучите от този вреден навик.

Обикновено за постигането на тази цел са необходими 4 седмици. Ако успеете да се откажете от захарта за 4 седмици, то считайте, че успешно сте преодолели този маратон.

Отучили сте рецепторите от сладкото, и сега можете да получавате удоволствие от плодовете, а не само от бонбоните и сладкишите.

Ако резкият отказ от захарта не е за вас, то тогава можете да прибегнете до тактиката за постепенното ограничение.

Например, разреждайте соковете с вода и сладките напитки, които пиете, като постепенно увеличавайте – количеството вода, което добавяте. Намалявайте порциите на десертите и заменяйте продуктите, с които ги приготвяте с по-малко калорични.

Важно!

При редовна употреба на храни с високо съдържание на захар с течение на времето се наблюдава изтощение на панкреаса, което създава предпоставки за развитие на диабет тип 2.

Не оставайте гладни

Но и не преяждайте. Обърнете внимание на своя хранителен режим. Пълноценната закуска, обяд и вечеря са ключово условие, за да не изпитва организма от повишени количества захар.

Включете в ежедневното меню храни, които са богати на растителни влакна, а също и такива източници на белтъци – яйца, извара, постно месо.

Установено е, че употребата на храни, богати на белтъци за закуска, например омлет, помага за изяждането на 18% по-малко калории през деня, а също и човек не изпитва толкова силно желание за сладко.

Не прекалявайте

Някои хора спират употребата на всички храни, в които се съдържа захар. Но не е нужно да се прави това, в противен случай рискувате да се постоянно в лошо настроение и с времето да натрупате значително количество негативни емоции.

Прекратяване на консумацията на плодове също не е необходима. Освен това плодовете могат да се превърнат във вашето оръжие в борбата със зависимостта от захарните изделия и от сладкишите.

Можете да си позволите 2-3 порции плодове на ден с малко количество сметана. Само не трябва обаче да ядете сушени плодове, които са много калорични и съдържат захар не по-малко от бонбоните.

Не се уповавайте на заместителите на захарта

Опитът да се избавите от захарната зависимост с помощта на изкуствените подсладители е път на никъде.

Заместителите на захарта е възможно да ви помогнат да ограничите калорийния прием – например, ако ги използвате вместо захар за кафето или чая, но няма да ви отърват от зависимостта.

Това е така, защото заместителите на захар са няколко пъти по-сладки от захарта, и вашите рецептори ще продължат да реагират, както преди, на захарта, а дори и по-силно.

Използвайки захарни заместители вие само лъжете себе си. Освен това заместителите на захар са вредни за здравето, поради тази причина е по-добре да се откажете от тях.

Мария
Написана от Мария януари 23, 2016 20:02
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи