Как да останем млади и след 40 – топ 7 полезни съвета

Мария
Написана от Мария август 23, 2018 13:32

Как да останем млади и след 40 – топ 7 полезни съвета

Акценти:

  • Състаряване - прически
  • Подмладяване - оптимизъм
  • Тежести - снабдяване

Свързани:

След навършване на 40 в организма протичат немалко изменения – увеличава се обема на мастната тъкан, косата оредява, зрението и слухът отслабват, забавя се обмяната на веществата.

Така тялото се променя и постепенно започва да старее. Но на скоростта на този процес може да се повлияе с поддържане на здравословен начин на живот и спазване на редица полезни навици.

1. Редовни физически упражнения

Редовните физически упражнения помагат за поддържане на тялото във форма, но и позволяват да се усеща младост и да се гледа на живота по-позитивно.

Неотдавнашни изследвания показват, че в организма на хората, които ежедневно или 2-3 пъти седмично тренират, клетките са по-млади с 9 години от на тези, които предпочитат заседналия начин на живот.

Вместо да тренирате в залата можете да се занимавате с по-приятни видове фитнес, например, ходене, разходки сред природата или с велосипед. Още един лесен начин за повече движение и по-често излизане на улицата е да си вземем куче.

2. Миризма на грейпфрут

Изненадващо е, но на състоянието на младост влияят и ароматите, които заобикалят човека. Независимо изследване показва, че хората, които винаги носят със себе си аромат на грейпфрут, изглеждали с 5 години по-млади, отколкото били всъщност.

Да и самият плод е много полезен като диета, благодарение на високото съдържание на витамини и микроелементи.

3. Поход сред природата

Наред с редовния фитнес е полезно поне веднъж седмично да се отправяме на поход сред природата. Извън пределите на града и четирите стени може да върнем хармонията със себе си, да се насладим на кислорода и да забравим за ежедневните грижи.

Експертите предполагат, че този подход подобрява общото състояние, прави ни по-енергични и макар малко забавя стареенето.

4. Усмивка против стареене

Още един съвет за съхранение за младостта на духа и тялото – да се усмихваме. През 2016 г. учените установили, че усмихнатите и оптимистични хора изглеждат външно по-млади, отколкото тъжните и песимистичните.

В последно време на особен успех се радват смехотерапия, която помага за борбата със стреса, за успокоение и за поддържане на тялото в тонуса. А това, че усмивката може да предизвика излишни бръчки е само заблуда.

5. Вдигане на тежести

Пренасянето на тежки чанти от магазина съвсем не е лоша тренировка. Учените препоръчват след 40 години както жените, така и мъжете да правят упражнения с вдигане на тежести.

Добре е да се снабдим с тежести у дома, силови тренажори или дори малка щанга. Мускулите, които след 40 години при много хора започват да отслабват трябва да получават определено натоварване, за да укрепнат. Силното, тренирано тяло по-ефективно се бори със старостта.

6. Отказ от захар

Прекаляването със сладкото е вредно не само за зъбите, но и за целия организъм. Умерената употреба на захар намалява риска от затлъстяване, високо кръвно налягане, проблеми с кожата и други признаци на преждевременно стареене.

Така организмът се чувства по-млад от възрастта си и по-добре се справя със старческите заболявания.

7. Подходяща прическа

Грижата за косата е не по-малко важна, за да изглежда човек по-млад от годините си. Ключова роля може да изиграе здравият вид на косата и подходящо подбраната прическа.

Някои от прически издайнически състаряват, те следва да се избягват. Но и прекомерно подмладяващите прически и боядисвания ще изглеждат неестествено.

Как да останем млади и след 40 – топ 7 полезни съвета
Оценете публикацията

Мария
Написана от Мария август 23, 2018 13:32
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи