Как да преяждаме правилно по празниците?

Диана
Написана от Диана декември 28, 2015 11:34

Как да преяждаме правилно по празниците?

Акценти:

  • Преяждане - неизбежно по празниците
  • Правилно преяждане - възможно ли е
  • Съвети - най-малко неприятни последици

Свързани:

loading...

Много от хората са свикнали да използват съществуването на зимните празници като повод да се нахранят подобаващо на трапезата със семействата и близките си, нали знаете – веднъж в годината се случва все пак.

Проблемът е, че не е само веднъж, а този период по принцип продължава минимум седмица, като започнем от нормалното преяждане на Бъдни вечер и завършим цикъла с „Всичко ми е позволено днес.“ – на първия ден от новата година, под предтекст, че трябва да ни е „сладка“ – близко е до ума, че трябва в такъв случай да я започнем със сладко, нали?

Как да преяждаме правилно по празниците? Съществува ли въобще такова нещо като „правилно преяждане“?

Отговорът е не – много по-добре е въобще да не си позволяваме да преядем по празниците, но често става така, че с каквито и намерения да седнем на празничната маса, резултатът е един и същ – пълни стомаси, отвратително чувство на вина, спохождащо времето след погълването на огромните количества храна и със сигурност, един нездравословен, тежък сън.

А за последващите сутрини да не говорим – подути, зачервени, страшно жадни, способни да погълнем цял литър вода наведнъж, което от своя страна, също не е особено добре за здравето ни.

Как да сведем тези неприятни последствия до минимум и пак да не се ограничаваме на празничната трапеза?

Има някои важни правила, които е добре да не пренебрегваме, щом става въпрос за това. Те ще ви помогнат да се чувствате възможно най-добре при подобни ситуации, които е трудно, а понякога и не е задължително да избегнем.

1. Пийте колкото се можете повече течности преди всяко хранене

Това е правило, което е добре да изпълняваме по принцип, а не само когато искаме да останем във възможно най-добрата си форма, в предвид обстоятелствата, които ни заобикалят. И под течности не става въпрос за алкохол – алкохолът може да бъде силно калоричен, поради голямото количество захари, които в повечето случаи се съдържат в него.

Също така всички знаем, че повечето алкохоли вървят с така нареченото мезе – следователно ефекта няма да е такъв, какъвто бихме искали да бъде, по-скоро обратен на желания. Пийте колкото се може течности от сорта на вода и всякакви видове чайове – неподсладени по възможност или ако не ви е по силите да ги пийте без никаква захар – използвайте мед – но не течен, а такъв, за който сте сигурни че е истински.

Плодовите сокове и фрешовете също не са за препоръчване, тъй като са много по-калорични отколкото изглеждат на пръв поглед. Не пийте вода по време на хранене и веднага след хранене – изчакайте поне 30 минути.

2. Отървете се от чувството за вина и не си лягайте

Намерете си по-интересно занимание от това да се излежавате и да се чувствате гадно след като сте преяли. Минало – заминало – няма какво да промените.

Колкото и изкушаващо да изглежда топлото ви легло – не лягайте в него веднага след хранене, защото всички излишни калории, които сте поели ще ви се отразят много на сутринта и вероятно ще се чувствате дори по-зле на следващия ден.

Вместо това останете още няколко часа будни и направете някакви малки разходки – за да спомогнете на храната да слегне и да изразходите колкото се може повече от нея. Не се впускайте в тренировки на пълен стомах в никакъв случай!

Стремете се да преяждате сутринта – така ще изразходвате възможно най-много от поетите калории и ще се избавите от тежката следваща сутрин.

3. Яжте от всичко

Опитайте се да хапнете от всичко по малко – колкото да го пробвате – така ще се нахраните по-бързо, защото ще ви се струва, че сте изяли повече отколкото всъщност сте.

Диана
Написана от Диана декември 28, 2015 11:34
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи