Как да се поддържаме във форма – съвети за хора с различно телосложение

Мария
Написана от Мария октомври 4, 2016 17:50

Как да се поддържаме във форма – съвети за хора с различно телосложение

Акценти:

  • Телосложение - ендоморф
  • Кръвна захар - колебания
  • Препоръки - хранене

Свързани:

loading...

Прието да се различават 3 типа телосложенето– ектоморфи, мезоморфи и ендоморфи. Едните се отличават от другите по пропорциите на тялото и особеностите на обмяната на веществата.

В тази статия са представени 3 подхода към тренировките и храненето, които помагат да сме във форма, независимо от телесната структура.

Напомняме, че Световната здравна организация препоръчва теглото да се придържа в нормалния диапазон на индекса на телесната маса, който обаче не е точен, тъй като слаб човек може да има излишък от мазнини.

А пък друг, който според индексът е затлъстял, може да е със здраво и мускулесто тяло. Най-важно е съотношението на мускулите и мазнините в организма.

За да се постигне голяма мускулна маса и да се понижи процентът на мазнините в тялото, трябва да се отчита типа телосложение.

1. Ектоморф

Имат дълги крайници и не твърде мускулесто телосложение. Дори и да преяждат, хората с този тип телесна структура рядко напълняват, тъй като имат бърза обмяна на веществата.

Потенциални проблеми

Често ектоморфите не следят особено с какво се хранят, тъй като нямат проблеми с излишното тегло. Същевременно процентът мазнини в тяхното тяло може да е доста висок, ако не се обръща внимание на качеството на консумираната храна.

Следва също така да се помни, че нездравословната храна и заседналият начин на живот са вредни не само за фигурата, но и за състоянието на кожата, на косата и като цяло за здравословното състояние.

Препоръки

• Храненето трябва да включва умерена употреба на белтъци – по 25-30 грама 4 пъти дневно, а също и междинно хранене след тренировка. През почивните дни може да се мине и без междинно хранене или да се направи лека вечеря.
• За увеличаване на мускулната маса ектоморфите трябва да предпочитат силовите тренировки.

2. Мезоморф

Най-пропорционалният тип телосложение. Краката и ръцете не са особено дълги, стойката е добра. Мезоформите обикновено са силни спортни натури. Бързо качват и свалят килограми.

Мезоморфите обикновено имат висок процент бързосъкращаващи се мускулни влакна. Благодарение на това и по-бързо качват мускулна маса, отколкото хората от другите типове.

Може да се каже, че на мезоморфа му е провървяло – природата го е балансирала така, както трябва. Но под влияние на модните тенденции в диетите и спорта този баланс може да се наруши.

Препоръки

В храненето въглехидратите трябва умерено да се ограничават. В почивните дни е добре да не се прави междинно хранене в полза на зелен чай или кафе. Вечерното хранене може и да не се ограничава.

Най-добрите тренировки за мезоморфа са за издръжливост, високоинтензивни интервални тренировки и плиометрика. Но натоварването трябва да е умерено.

Ендоморф

Обмяната на веществата не им прощава преяжданията и изкушенията в диетата. Често това са жени с широки бедра и неизразена талия и невисоки набити мъже. Крайниците и шията са къси, лицето кръгло.

Потенциални проблеми

За хората с това телосложение е най-трудно да приемат своята конституция. Тъй като не могат да достигнат параметрите на моделите, колкото и да се стараят. Но това не трябва да бъде оправдание за наднормено тегло и провиснало тяло.

Препоръки

В храненето следва да се предпочитат белтъците и мазнините, а въглехидратите да се разпределят равномерно в рамките на деня, за да избягват резки колебания в кръвната захар.

Мария
Написана от Мария октомври 4, 2016 17:50
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи