Лоши навици – истината е, че удължават младостта

Мария
Написана от Мария август 24, 2016 15:02

Лоши навици – истината е, че удължават младостта

Някои навици се смятат не само за лоши, а за неприлични. Между впрочем, казват учените, тези навици не само не са вредни, но и ни удължават живота.

1. Късното ставане сутрин

Принуждава ни да живеем с клеймото лентяй и сънливец. Но новите изследвания твърдят, че организмът сам знае колко и как трябва да спи. Нарушаването на природното разписание, излиза скъпо.

Например, в един от експериментите доброволците спели законните 8 часа, но ги будили всеки път, когато започвали да виждат съновидения. Изглеждали, че не видели някои картинки.

Но след 3 дни при всички доброволци започнали проблеми с концентрацията, появила се раздразнителност и дори се появили халюцинации.

2. Прозяване на работа

Какъв кошмар? А всъщност прозяването не е признак на безразличие към работата, а начин за възстановяване на работоспособността на нервните клетки.

Когато те не успяват да преработят непрекъснатият поток от информация, се включва защитният механизъм – прозяването, при който се напрягат мускулите на устната кухина, на лицето и шията – и веднага се усилва кръвния поток в главата.

Измъченият от монотонност мозък получава допълнително хранене и кислород, а също и успешно се освобождава от отпадъците от обмяната на веществата. Така че тези, които се прозяват са най-съвестните работници.

3. Седене прегърбен

Неприлично и опасно за стойката, ни внушават още от училищните години. А шотландските лекари неотдавна заявиха, че да стоиш с изправен гръб е вредно за гръбнака.

Оказало се, когато човек стои както е предписано, поддържайки прав ъгъл между гърба и бедрата, кръстният отдел на гръбнака е силно притиснат.

Толкова силно, че дисковете между прешлените постепенно биват притиснати под действието на силата на тежестта. А най-здравословната поза е отпуснато да се отпуснеш назад така, че гърбът да се намира под ъгъл 135 градуса към бедрата.

Тоест в никакъв случай, когато се отпускаме на креслото пред компютъра, не трябва да прегъваме кръста назад, обратното – трябва да изпънем корема напред.

Ако не успяваме, трябва да сложим между гърба и кръста възглавница в овална форма. Тогава гръбнакът ще се държи като естествен амортизатор, натоварването между прешлени и хрущялни дискове ще се разпределя поравно, а микроциркулацията на кръвта няма да се нарушава.

4. Междинни хранения вместо пълноценен обяд

… още един крайъгълен камък. От детството ни учат в 13 часа да вечеряме няколко засищащи ястия, които трябва да ни стигнат до вечеря, тоест до 19-20 часа.

Между впрочем, в немско изследване се твърди, че обилните обеди са по-вредни от 2-3 междинни хранения. Първо, пречат на работата, навярно сте забелязвали,че след засищащ обяд ви се приспива.

Не е изненадващо, тъй като основната част от кръвта се насочва към стомаха и червата, където се смила храната. Второ, обилното хранене е доста сериозно натоварване за стомаха.

А заедно с това и на панкреаса, черният дроб, жлъчният мехур. Затова и немците препоръчват вместо обеди, да се правят 2-3 междинни хранения на всеки 2-3 часа.

И все пак възможно е мързелът да е полезен.

Понякога е нужно да се спрем, да помързелуваме, за да осъзнаем наистина какво ни се случва, да заредим мозъка, и разбира се да се поглезим. Все пак тялото ни има нужда и от това, не трябва да се прекалено взискателни към себе си.

Мария
Написана от Мария август 24, 2016 15:02
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи