Напитки и питеен режим за отслабване – защо е толкова важен

Мария
Написана от Мария май 11, 2018 18:15

Напитки и питеен режим за отслабване – защо е толкова важен

За активно отслабване и нормализиране на обмяната на веществата са важни не само промените в храненето, но и корекция на питейния режим.

Пиене на напитки, които помагат за активизиране на метаболитните процеси.

Важно е в напитките да няма бързи въглехидрати, наред със съществено ограничаване в храненето.

Какво трябва да се промени в менюто, на какви напитки трябва да се обърне внимание и какво да се изключи?

Питейна вода за обмяна на веществата

Най-важната напитка, която е необходима за пълноценен обмен на веществата, е чистата вода.

Необходима е за всички клетки и тъкани, тъй като всички метаболитни процеси протичат водна среда, а организмът се състои на 80% от вода.

За да бъде обмяната на веществата активна и пълноценна, е необходимо организмът да е достатъчно добре хидратиран.

Неблагоприятно на метаболизма влияят както обезводняването, така и отоците – задържане на течности от тъканите.

Водата за пиене не трябва да съдържа каквито и да е допълнителни компоненти, захар или газове.

Активната бъбречна функция, която се осъществява за сметка за отделяне на междинни продукти и отработени съединения, излишъкът, на които води до нарушаване на обмяната на веществата.

Смята се, че дневната потребност на организма от вода варира от 6 до 8 чаши, равномерно разпределени през деня.

Ако при горещо време, натоварването на метаболизма се увеличи, са необходими повече течности.

Основен механизъм, регулиращ постъпването на течности в тялото, е жаждата.

Пиенето на вода помага за намаляването на апетита и намалява обема на прием на храна.

Въглехидрати в напитките – защо са опасни?

Най-вредни в напитките са простите въглехидрати – обикновено това е кристалната захар.

Често количеството на литър течност стига до 10 лъжички, което е неблагоприятно за метаболизма, здравето на зъбите, обмяна на въглехидрати и мазнини.

Сладкото газирано с голямо количество въглехидрати трябва да бъде под строга забрана за хора, които водят здравословен начин и се опитват да отслабнат.

Не по-малко опасни са напитки като кафе или чай със захар, а също и с добавена сметана, сгъстено мляко, които повишават калоричността на менюто.

Затова и въглехидратите в тези напитки трябва да се ограничат до минимум, а кафетата да се ограничат до 1-2 на ден.

Питеен режим за здравето и за фигурата

Освен прием на чиста вода, питейният режим предполага прием на различни чайове – зелен, билков или черен, не силен.

Ако се пият без захар или различни калорични добавки, те са полезни за здравето и за корекция на фигурата.

Така например, отдавна е установено свойството на зеления чай да ускорява метаболизма и се постига тонизиране.

Често в схемите се използват напитки за питеен режим, за попълване на запасите от течности и за намаляване на чувството за глад.

Важно е само да се избира качествени чайове, правилно да се варят и да се употребяват не повече от 4-5 чашки дневно.

Билкови чайове за отслабване

Макар и билковите чайове да се използват за отслабване, е важно да се пият с мярка и с отчитане на тяхното въздействие върху организма.

Често тези чайове стимулират чревната перисталтика и предизвикват разхлабващ ефект.

В разумни количества това помага срещу запек, но при предозиране може да се стигне до диария.

Подобно отслабване няма да е от полза за здравето.

Напитки и питеен режим за отслабване – защо е толкова важен
Оценете публикацията

Мария
Написана от Мария май 11, 2018 18:15
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи