Почти незабележимо – 5 брутални учителски грешки

Мария
Написана от Мария септември 26, 2015 10:54

Почти незабележимо – 5 брутални учителски грешки

Със сигурност има и идеални учители, които не нарушават никакви правила, но това е рядкост. Най-често на учителите не им е чуждо всичко човешко, включително и правото на грешка. Ще се опитаме да съставим списък с най-популярните недостатъци в работата на учителите.

1. Обективност

Всички знаят, че учителят е длъжен да се отнася обективно към своите ученици и да не допуска субективност. Но обективността в идеалния случай е пълно равнодушие към учениците, което нито един сърдечен човек не би могъл да допусне.

Затова всеки учител има свои любими и не толкова ученици. Но добрият грамотен учител умее да скрива личните си чувства спрямо своите подопечни. Най-често учениците от гимназиалния етап на образование много добре усещат отношението на педагога към тях и го използват за собствени цели.

На учителя му е трудно да обясни защо отделя един или друг ученик от общата маса. Често това се случва по абсолютно субективни причини, а не поради добро познаване на предмета или отлично поведение по време на учебните часове.

2. Глас

На много учители им е трудно да преценяват обективно учениците, поради особеностите на своя глас. Затова и се налага да се сблъскваме с учители, които не говорят, а шепнат, и на учениците им се налага да напрягат слуха си, за да чуят преподавателя.

Понякога учителите смятат, че с тих глас те привличат внимание към предмета на обсъждане, налагайки тишина в клас. Но това не е така и най-често децата престават да слушат учителя и остават в информационен вакуум.

Другата крайност е твърде силният глас, който звучи като йерихонски тръби. Такава оглушителна мощ на гласа води до това, че децата се разсейват и им е трудно да издържат на толкова силен шум. Но обикновено от проблеми с гласа страдат начинаещите учители, след това те намира подходящата сила и тембър, с които да говорят.

3. Край на учебния час

Много учители смятат, че звънецът за влизането в час е създаден за учениците, а звънецът за неговия край за учителя. И под този предлог често задържат децата по време на междучасията за допълнителни обяснения във връзка с урока или за записване на домашна работа.

Но времето на учебния час и това на междучасията са разчетени по санитарни норми и те не трябва в никакъв случай да се нарушават, в противен случай ученикът много трудно ще се концентрира в следващия час, когато предметът е коренно различен, от този който е преподаван в предния, тъй като не е успял да си почине и да се приготви за превключването по време на междучасието. Затова учителят, уважаващ своите ученици завършва урока с биенето на звънеца.

4. Педагогически речник

Понякога се срещат учители, които преподават уроците, използвайки думи и термини, обичайни за тях, но непонятни за учениците. Става дума не за терминология на преподавания предмет, а изобщо за сложна реч с висока интелектуалност.

5. Огромни домашни работи

Често учителите не осъзнават, че на децата, освен за подготовката за техния предмет им е необходимо време да се подготвят и за другите учебни часове. Затова им дават много големи домашни, разчитайки на тяхната способност за самообучение, но това води до обратния резултат.

Децата не успяват да изпълнят всички домашни и търсят начини да не го правят – преписват, разчитат на обща култура и т.н.

Мария
Написана от Мария септември 26, 2015 10:54
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи