С какво да се храним по време на икономическа криза

Мария
Написана от Мария февруари 26, 2015 11:05

С какво да се храним по време на икономическа криза

Акценти:

  • Хранене по време на криза
  • Морски дарове
  • Млечни продукти
  • Птиче месо

Свързани:

loading...

България вече повече от 6 години е в икономическа криза, от която възстановяването е изключително тромаво, а перспективите за евентуално ускоряване на икономическия растеж през следващите години, имайки предвид дефлацията в цяла Европа, изобщо не са благоприятни.

И затова на повечето българи ни се налага да броим всеки лев, който разходваме. И големият въпрос, който възниква при повечето от нас, е как да се храним правилно в такава ситуация. От какво може да лишим, а от какво – не трябва?

1. Месо

Да живее нормално човек без месо е трудно – и морално, и физически /за принципните вегетарианци тук ще замълчим/. Поради това то задължително трябва да присъства в менюто ни.

На тези, които се опитват да пестят от месо, катастрофално не им достига животински белтък, витамини от група В /на първо място В12/ и желязо.

И ако недоимъкът на белтъчини отчасти се компенсира от млечните и бобовите, то гореспоменатите елементи много трудно се усвояват от хранителните продукти от неживотински произход.

Икономични варианти

• Пилешко месо – то е двойно по-евтино от говеждото, а неговият кулинарен потенциал е безкраен като космоса. Дори, ако човек не умее да готви, може да посети кулинарен сайт и там ще открие най-разнообразни рецепти и така няма да гладува в тези смутни времена.

• Яйца – ценен източник на белтъчини, витамин В12 и рибофлавин. Въпреки това те са доста мазни и затова от Световната здравна организация в препоръките си за здравословно хранене, съветват да се ограничи употребата на яйцата – до 6 броя на седмица.

• Говеждо месо – бон филето, разбира се, не е достъпно за всеки. Но това не означава, че трябва човек напълно да се лишава от това месо.

Най-бюджетните части са плешката, гърдите и джолана /подбедрицата/. От тях се получава кайма – по-евтина, отколкото, ако човек си я закупи готова и освен това може да се контролира, колко мазнини ще попаднат в нея.

Макар че направата на кайма е един сравнително продължителен процес, а в забързаното ни ежедневие повечето от нас не разполагат с такова. Затова най-лесно говеждата плешка, гърди и джолан най-бързо се приготвят на скара или на фурна. Също така могат и да се сварят.

2. Риба и морски дарове

Повечето диетолози са на мнение, че рибата особено морската и морските дарове трябва да се консумират не по-рядко от 2-3 пъти седмично, тъй като в тях има почти всичко, което ни е необходимо – белтъчини, витамин А, D и от група В, йод, фосфор и други ценни елементи.

Икономични варианти

• Херинга – омега-3 и мастноразтворими витамини – това са хранителните вещества, които са основната причина за полезните ѝ свойства.

• Цаца – най-евтината риба в България, която също е богата на омега-3, фосфор и други витамини, като освен това е малка по размери и това е причината да не натрупва живачни съединения в тялото си.

3. Млечни продукти

Млякото и неговите производни – киселото мляко, извара, сирене и кашкавал са един от стълбовете на правилното хранене.

Икономични варианти

• Кисело краве мляко – около 500 грама от него са с цена не повече от 1 лев, а в него се съдържат почти цялата дневна от калций и то в лесно усвоима форма и важните за нормалното храносмилане пробиотици.

• Извара – най-евтиният източник на белтъчини, килограм извара може да се открие за цена от около 3 лева, а само от 500 от нея човек може да си набави необходимата му за деня доза от белтъчини.

Мария
Написана от Мария февруари 26, 2015 11:05
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи