Щастието съществува – как да изяждате проблемите си, без да навредите на фигурата си

Мария
Написана от Мария юли 31, 2015 08:19

Щастието съществува – как да изяждате проблемите си, без да навредите на фигурата си

Акценти:

  • Стрес - изяждане
  • Мед - заместител на захар
  • Стрес - консумация на чипсове

Свързани:

loading...

Представете си – току що сте обядвали и паякът вдига вашата кола. Или синът ви изведнъж казва, че неговата приятелка, която трябва да си признаете въобще не ви е симпатична, е бременна. Как вашият организъм реагира на подобни изненади?

Започва да се запасява с хормоните на стреса – адреналин и кортизол, които спешно започват да се синтезират от надбъбречните жлези. В резултат се повишава кръвното налягане, сърцето започва да бие като лудо и на вас изведнъж ви се прияжда.

И какво да направите – да се подадете на инстинктите си или да се опитате да се вземете в ръце и да се контролирате?

Овесена каша, сър!

Стресът активно „изсмуква“ всички витамини от група В, без които не е възможно нормалното функциониране на нервната система. За да попълните техният недостиг яжте хляб с трици, елда, просо и овесена каша, а също фасул и грах. В5 се нарича и „антистресов витамин“ присъства и в гъбите, морските риби, яйцата.

Следващата жертва на стреса е калият – кайсии, банани, авокадо, фурми или сушени кайсии, калций – мляко, извара, сирена, кашкавали и магнезий – морски дарове, месо, орехи, зелени зеленчуци.

Полезна практика е стресът да се изяжда с бразилски орехи и да се „плаши“ с чесън. В тези продукти както и в бирената, и в кафявия орис, се съдържа селен, който е съвършено необходим по време на нервните сътресения. Още един борец за здрави нерви е цинкът – присъства в бобовите, яйчния жълтък, тиквените семки и в стридите.

Витамин С – цитрусови, зеле, домати, кивита, Е – ядки, семена, растителни масла, провитамин А – черен дроб, рибено масло, жълти и червени плодове и растителни влакна – пресни плодове и зеленчуци, успешно се справят със свободните радикали, които по време на стрес се образуват особено активно.

Тайната на еуфорията

Храната е най-достъпният източник на удоволствие. Когато в стомаха попадне вкусно парче храна, в кръвта се отделят ендорфини, или „хормони на щастието“. Човек бива обхванат от еуфория и проблемите минават на втори план.

„Ощастливяващ“ ефект имат дори най-обикновените продукти. Шоколад, само не млечният и сладкият, а черният и горчивият, калориите в него са много по-малко, а активните вещества повече.

Медът, с който успешно може да се замени захарта. Картофите, бананите, чушките. Морските риби, яйцата, пилешкото, пуешкото, бисквитите. Подправките – босилек, джинджифил, лют червен пипер, целина.

20 минути след началото на храненето мозъкът започва да образува заветните хормони. А след трапеза се разходете добре на чист въздух. Активните разходки също стимулират освобождаването на ендорфини и едновременно се разделяте с излишно поетите калории.

Не пий вино, Гертруда!

А ето какво не бива да се прави по време на стрес, да се пие „горчиво“. Кафето, чаят, безалкохолните газирани напитки и енергийните напитки също не са добър вариант. В техния състав влизат кофеин и теобромин, които силно възбуждат и обострят емоциите.

Силното кафе е добре да се пие от човек, който вече има весело настроение и много положителни планове за бъдещето. А на тези, чиято душа е като надраскана от котка, кофеиновата напитка ще им помогне само отново и отново да си спомнят неприятната ситуация и превъртят през ума си възможните варианти за тяхното решение.

При стрес не трябва да се консумират чипсове. Излишъкът от сол и подправки допълнително повишават артериалното налягане.

Мария
Написана от Мария юли 31, 2015 08:19
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи