Тъмната страна на овесените ядки – кой трябва да ги избягва и защо

Мария
Написана от Мария декември 5, 2017 23:59

Тъмната страна на овесените ядки – кой трябва да ги избягва и защо

Овесената каша се смята за най-полезен вариант на закуска.

Помага за поддържане на нивото на енергия през деня, тъй като е богата на въглехидрати и белтъчини.

Подходяща е и при диабет, тъй като съдържа голямо количество растителни влакна.

И помага за намаляване на риска от рак на дебелото черво и на сърдечни заболявания.

Освен това овесената каша е доста засищаща, затова няма повече да изпитвате глад, което спомага и за сваляне на килограми.

Макар и всички тези преимущества да са широко известни, един от основните проблеми е, че на повечето хора не им харесва вкуса на овесената каша.

Ако е без допълнителни съставки, има мек, пресен вкус.

За да се компенсира това е добре да се добавят различни продукти, които правят кашата по-апетитна и по-вкусна.

Но тук се появява нов проблем – повечето добавки напълно елиминират цялата хранителна стойност на овесената каша.

Всички се стремят да подсладят овесената каша със захар, шоколадови стърготини, какао на прах или сушени плодове.

Но така само добавяме допълнителни калории, мазнини и захар, въглехидрати и намалявате общата хранителна стойност.

Възможно ли е овесената каша да предизвика киселини?

Обикновената овесена каша не е свързана с киселинен рефлукс, което означава, че едва ли ще предизвика каквито и да е симптоми при повечето хора, страдащи от киселини.

Пълнозърнестите храни всъщност са идеален компонент на диетата и помагат за контрола на киселинния рефлукс и за потискане на симптомите на киселини.

Медицинският център на Университета на щата Мериленд предполага, че храненето, основано на пълнозърнести храни с малко захар и високо ниво на витамин В, помага за предотвратяване на киселини.

Но реакцията към някои храни може да бъде индивидуална.

Например, големите овесени ядки могат да раздразнят мускулите на хранопровода и да предизвикат киселини.

Овесената каша, приготвена с мляко или с добавено масло, може да предизвика неприятни усещания.

Причината е, че мазните храни имат тенденция да отпускат мускулите на хранопровода.

А това може да доведе до киселини. Хранителна алергия може да задълбочи състоянието.

Безглутенови овесени ядки могат да предотвратят киселините, ако страдате от алергия или повишена чувствителност към глутен.

Как да разберем, че именно овесените ядки са предизвикали киселини?

Не си правете прибързани изводи и не обвинявайте овесените ядки за появилите се киселини, ако на закуска сте яли и друго.

Известно е, че портокаловият сок, кафето и чаят най-често дразнят долният сфинктер на хранопровода и предизвикват киселинен рефлукс.

Алергия към овесени ядки

Алергията към овес е много рядко явление.

Но ако сте забелязали, че тялото ви реагира на овеса, трябва да потърсите лекарска помощ.

Първият симптом е обикновено появата на червени петна по кожата

Възможно е да се появят на ръцете след контакт с овеса, около устата след хранене или на други участъци от тялото, които влизат в съприкосновение с алергена.

Червени петна могат да се появят и в други области, например, около очите, тъй като овесените ядки преминават през храносмилателната система и могат да повлияят на организма отвътре.

Понякога алергията се съпровожда със симптоми като настинка или грип

Например, след ядене на овесени ядки се появява хрема, суха кашлица, кихане и запушен нос.

Алергията към овес също може да предизвика болки в корема, гадене, повръщане и диария.

Тъмната страна на овесените ядки – кой трябва да ги избягва и защо
Оценете публикацията

Мария
Написана от Мария декември 5, 2017 23:59
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи