Защо фигурата се променя с напредването на възрастта

Мария
Написана от Мария август 4, 2015 15:48

Защо фигурата се променя с напредването на възрастта

Акценти:

  • Заседнал начин на живот
  • Активни форми на отдих
  • Употреба на алкохол - ограничаване

Свързани:

loading...

С напредването на възрастта става все по-трудно да се поддържат обичайните форми. Много рядко някой над 40-50-годишна възраст може да се похвали с такъв плосък корем както в младостта си. Това изглежда обичайно и естествено, но защо се случва така и възможно ли е да се повлияе на този процес.

Преяждане

Множество са причините, които влияят на това фигурата да се променя в неблагоприятна посока с напредването на възрастта, но все пак първата и основната е, колкото и банално да звучи преяждането. Това означава, че човек приема повече калории с храната, отколкото са необходими на неговия организъм при обичайния му начин на живот.

За човек в зряла възраст са препоръчителни ежедневно около 2000 килокалории за мъжете и 1600 за жените. В напреднала възраст тези норми още малко намаляват.

Същевременно многобройните изследвания в САЩ и Европа показват, че мъжете приемат с храната средно 30% повече калории от нормата, а жените с 10%. Това надвишаване е достатъчно за бавно, но сигурно покачване на теглото и натрупване на мастна тъкан.

На свой ред преяждането влияят множество фактори, особено актуални в зряла възраст. Сред които е и непрекъснатото излагане на стрес, без който няма как да мине животът на съвременния човек.

Колкото повече остаряваме, толкова по-голям става и товарът с отговорности на раменете ни и съответно стресът ни се увеличава. А изяждането на стреса е доста разпространен изключително вреден навик.

Сред другите причини за преяждането в зряла възраст са така наречените социални хранения. Това са най-често обеди и вечери с делови партньори, семейни събирания и дори обикновени срещи с приятели, които най-често се състоят от обилни трапези късно вечер след края на натоварения работен ден.

С напредването на възрастта се увеличават и доходите, човек може да си купи вкусна храна, която не е могъл да си позволи в младостта си и за много хора, спомняйки си бедните млади години е достатъчен повод да си хапват по-обилно, вярвайки подсъзнателно, че гладните младини могат и да се завърнат.

Какво можете да направите?

• Започнете с леки изменения. Заменете по-калоричните храни с по-леки такива. Така вие ще ядете толкова често, колкото сте свикнали, но това ще бъде по-здравословна храна. Ограничете сладкото, мазните закуски, въведете в хранителния си режим повече плодове и зеленчуци.

• Ограничете употребата на алкохол – навикът да се злоупотребява със спиртните напитки е вреден. Отделно от това алкохолът е много калоричен, все едно се храните няколко пъти наведнъж, без дори да се усещате.

• Тренирайте да бъдете осъзнати. Задавайте си по-често въпроса – какво ядете сега и защо? Понеже сте гладни или защото просто ви е достъпна вкусна храна или тъй като всички около вас ядат. Сведете до минимум всички моменти на изкушение, ако знаете, че ще ви е трудно да им устоите.

Хормонално преустройство

Много хора на средна възраст се оплакват, че нищо не са променили в хранителния си режим, не са започнали да ядат повече, но теглото постоянно върви нагоре. Най-често за това са виновни хормоните.

Недостатъчно физическо натоварване

Заседналият начин на живот е бичът на средната и напредналата възраст. Човек все по-често прекарва работния си ден в седнало положение, а през свободното си време все по-рядко избира активни форми на отдих.

Мария
Написана от Мария август 4, 2015 15:48
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи