Защо повечето хора не умеят да бягат и да плуват правилно

Мария
Написана от Мария октомври 8, 2015 17:17

Защо повечето хора не умеят да бягат и да плуват правилно

Акценти:

  • Физически натоварвания - препоръки
  • Хранене - съвети
  • Растителни влакна - прием

Свързани:

loading...

Защо много често хората, макар и да се опитват да спортуват редовно, рано или късно се сблъскват с травми, което на практика прави спортуването повече вредно, отколкото полезно.

Защо се получава така? Отговор на този въпрос, както и какъв спорт е най-подходящ, ще ни даде водещ експерт по въпросите на здравословния начин на живот, който е същевременно и физиотерапевт.

Кой спорт да изберем и защо?

Статистиката показва, че за болшинството от хората, които са решили да се занимават с физкултура, на пръв поглед най-простият и достъпен вид спорт – бягането, не е най-добрият вариант. Това се дължи на факта, че въпреки че през целия си живот ние бягаме, техниката на този вид спорт е доста сложно явление.

И техниката на бягането, колкото и странно за нас да звучи, ние трябва да се обучаваме специално. Човек, който желае да пробяга, например 100 метра до автобусната спирка, безусловно може да използва тези навици, с което се е сдобил през живота си.

Но ако планира да бяга повече от 3 километра дневно, е необходимо да се научи да го прави правилно. В противен случай рязко се увеличава рискът от травми на ставите. Приблизително същото може да се каже и за плуването, тъй като повечето хора не владеят нормална плувна техника.

А плуването в стил бруст най-често води до проблеми с шийния отдел на гръбначния стълб и в някои случаи с кръста. Това е в резултат на индивидуалните особености на стойката и един стил на плуване може да подобри здравословното състояние на един човек, докато на друг може да навреди. Тази специфика се отнася и за много други видове спортове, които само на пръв поглед помагат за подобряване на физическата форма.

Затова от всички видове спортна активност като за начало бързото ходене е най-подходящо. Още основателят на световното движение на джогинга Кенет Купър казвал, че най-добрият начин за започване на практикуване на джогинг е бързото ходене – например по 40 минути дневно.

Изследванията на Купър показали, че този начин на ходене осигурява не по-малко ползи за здравето от джогинга. Ако не позволяват метеорологичните условия или се боите от настиване навън, то добри резултати могат да се постигнат в домашни условия или във фитнес залата с помощта на елиптичен тренажор или с бягаща аптека, с тази разлика, че по нея трябва да се ходи бързо, а не да се бяга.

Няколко съвета за храненето от експерта

Всъщност към момента основните препоръки за храненето на съвременния човек могат да се обобщят в 3-4 съвета. Първият съвет – необходимо е всеки ден да се употребяват по половин грам растителни влакна на килограм телесна маса.

Болшинството хора, да кажем с тегло от 70 килограма, трябва да получават в порядъка на 35 грама чисти фибри ежедневно, като бъдат разпределени в рамките на деня. Тоест всеки хранителен прием трябва да се съпровожда с употребата на растителни влакна.

Средно при нормално хранене човек на ден си набавя по около 10 грама растителни влакна, тоест недостатъкът е около 25 грама.

Между впрочем не само храненето и правилните физически натоварвания влияят на здравословното ни състояние – необходимо е да умеем да слушаме своето тяло и навреме да определяме, че нещо не е както трябва, макар че и това трябва да се прави с мярка, тъй като лесно може да се превърне в хипохондрия.

Мария
Написана от Мария октомври 8, 2015 17:17
Напиши коментар

Няма коментари

Все още няма коментари!

Съжаляваме, все още няма публикувани коментари, но ти може да си първият, който ще направи това!

Напиши коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи