Много родители се сблъскват с нежеланието на детето да учи.

За да решите този проблем, трябва да се разбере причината за проблема.

Нежеланието за учене може да има съвършено различни причини.

Но родителите и педагозите трябва да разберат каква точно е причината детето да не желае да ходи на училище, да си пише домашните.

И изобщо да получава нови знания. Да разгледаме възможните варианти.

1. Ученето е твърде трудно

Възможно е детето да не разбира добре, което пречи да усвоява материала.

Често това се случва при преместване в ново училище, след продължително пропускане на занятия по болест и т.н.

2. Твърде скучно

Понякога нивото на подготовка на ученика се оказва твърде високо.

На детето може да му е твърде скучно в часовете и да не му е интересно да изпълнява задачи, които не изискват никакви усилия от него.

3. Конфликт с учителите

За съжаление, много често това е причината детето да се почувства отвратено от училище или от ученето изобщо.

Ако учителят и ученикът не са намерили общ език, е много трудно да се намери изход от това положение.

4. Конфликт със съученици

Трудните отношения с „колегите“ в клас могат да за дълго време за отблъснат детето от учението.

Понякога тези конфликти бързо се разрешават от само себе си.

Но понякога за тяхното решение е необходима намеса от специалисти – педагози и психолози.

5. Липса на потребност от нови знания

Съвременните деца са съсредоточени върху джаджите.

Специалистите твърдят, че зависимостта от тях често лишава детето от естествена любознателност и желание за да научи повече.

6. Излишен контрол от родителите

Понякога родителите с най-добри намерения се опитват да облекчат процеса на обучение.

Майките и бащите започват да контролират всяка крачка на ученика.

Но изпускат факта, че така детето губи интерес към учението, което се отразява и на оценките.

7. Здравословни проблеми

Детето не спи добре, няма апетит, трудно се събужда и бързо губи сили, дори и когато свърши нещо лесно?

Трябва да се обърне внимание на здравето му, да се заведе на преглед при педиатър.

8. Загуба на мотивация

Понякога в процеса на обучение.

В преходна възраст започват да се бунтуват срещу натоварването на учебната програма, а понякога и самата идея за получаване на училищна диплома.

Ако проблемът е сериозен, посъветвайте с детски психолог.

Един от най-важните фактори, влияещи на нивото на учебна мотивация е възрастта на детето.

Най-високо ниво на мотивация обикновено имат учениците в началното училище, особено първокласниците.

Тук е и новата ситуация, и присъщото за възрастта любопитство.

Ако детето отказва да тръгне на училище в първи клас, причините обикновено са 2 типа.

Това е или недостатъчна психологическа и физиологична готовност за училище, или проблем със социалната адаптация в колектива.

Обикновено нивото на мотивация намалява в средното училище. Най-ниска е в 8-ми 9-ми клас.

Какво може да се направи, за да не загуби детето интерес към учението?

Общите препоръки за всички възрасти – да се преразгледа и коригира натоварването, да се увеличи продължителността на съня.

Задължително в разписанието на детето трябва да се включат спорт и ежедневни разходки на чист въздух. Важно е да се разговаря с детето за отношенията с съученици и учители.