Последното изследване на най-голямата световна търсачка показва, че жените над 50 разрушават стереотипите.

Те са отворени за експерименти, умни и готови да опознават себе си и света. И подкрепа за това им дава интернет.

Неслучайно само за 9 месеца мобилният трафик от дамите в тази възрастова категория нарасна с 20%.

Жените на възраст над 50 години, по данни на НСИ, са 20% от населението на България.

През последните години техните хобита и увлечения претърпяха значителни промени, включително и благодарение на развитието на нови технологии.

Днес 7 от 10 жени над 45 години активно използват, и с всяка изминала година тази цифра расте.

Онлайн пространството се превръща в неизменна част от различните сфери на техния живот.

Там те общуват, търсят приятели и мъже, а също и пазаруват.

Музика в мрежата

Въпреки съществуващото мнение, че Интернет не е популярен сред по-старото поколение, напоследък се натрупаха данни, които показват точно обратното.

Жените на 50+ все по-често се обръщат към Интернет, когато търсят информация.

Така например, 42% от тях отбелязват, че търсят отговори на своите въпроси на първо място в мрежата.

И за разлика от младото поколение не разпиляват вниманието си, когато са онлайн, а са фокусирани върху това, което ги интересува.

Това спомага за по-постоянна и стройна психологическа организация.

Освен търсачките 70% от дамите 50+ използват и социални мрежи и онлайн видео.

Това показват данните от изследванията сред тази аудитория на една от най-големите видеоплощадки Youtube.

Онлайн видеото на тази платформа е източник на вдъхновение и нови впечатления.

Там те могат да почерпят идеи за декор на дома или, например, да научат вдъхновяващите истории на хората на тяхната възраст.

Интернетът за старото поколение е ресурс, който заслужава доверие.

72% отбелязват, че все повече се доверяват на информация, получена именно от онлайн източници.

Но, за разлика от по-младите, не кредитират всичко, което прочетат в Интернет, по-голямо значение за тях има източникът на информация.

Например, 70% предпочитат да търсят в Интернет съвети от професионалисти.

Но с това техните онлайн-потребности не се ограничават – 75% от жените отбелязват, че следят за своите финанси онлайн, а 67% пазаруват в Интернет.

43% от анкетираните отбелязват, че за последните 6 месеца са купували дрехи и обувки, 37% - козметика и парфюмерия, 32% електроника.

Не само за здраве

Съвременни дами на старша възраст са много активна и бойна част от обществото.

Но така и трябва да бъде, тъй като те са пазителки на семейното огнище.

Техните интереси са свързани готвене, заготовки и украса на дома.

Отделят много време на отношенията вътре в семейството.

Но не по-малко се интересуват и от процесите в обществото – с удоволствие се запознават с нови хора, интересуват се от политика и новини.

Разбираем е техният повишен интерес към медицината – дамите се стараят да опазят своето здраве.

С други думи, съвременните дами 50+ желаят да бъдат здрави, да не живеят в немотия, и да са интересни не само на своите близки, но и на други хора.

Да, животът днес се променя и колкото и да е странно тези изменения най-добре се проследяват в сегмента 50+.

Ако в миналото тази възраст е била време за равносметка, то сега много осъзнават, че живота сега започва.

Децата отдавна са пораснали, точно сега е времето да обръщат внимание на себе си и на съпруга.