Последното изследване на най-голямата световна търсачка показва, че жените над 50 разрушават стереотипите.
Те са отворени за експерименти, умни и готови да опознават себе си и света. И подкрепа за това им дава интернет.
Неслучайно само за 9 месеца мобилният трафик от дамите в тази възрастова категория нарасна с 20%.
Жените на възраст над 50 години, по данни на НСИ, са 20% от населението на България.
През последните години техните хобита и увлечения претърпяха значителни промени, включително и благодарение на развитието на нови технологии.
Днес 7 от 10 жени над 45 години активно използват, и с всяка изминала година тази цифра расте.
Онлайн пространството се превръща в неизменна част от различните сфери на техния живот.
Там те общуват, търсят приятели и мъже, а също и пазаруват.
Музика в мрежата
Въпреки съществуващото мнение, че Интернет не е популярен сред по-старото поколение, напоследък се натрупаха данни, които показват точно обратното.
Жените на 50+ все по-често се обръщат към Интернет, когато търсят информация.
Така например, 42% от тях отбелязват, че търсят отговори на своите въпроси на първо място в мрежата.
И за разлика от младото поколение не разпиляват вниманието си, когато са онлайн, а са фокусирани върху това, което ги интересува.
Това спомага за по-постоянна и стройна психологическа организация.
Освен търсачките 70% от дамите 50+ използват и социални мрежи и онлайн видео.
Това показват данните от изследванията сред тази аудитория на една от най-големите видеоплощадки Youtube.
Онлайн видеото на тази платформа е източник на вдъхновение и нови впечатления.
Там те могат да почерпят идеи за декор на дома или, например, да научат вдъхновяващите истории на хората на тяхната възраст.
Интернетът за старото поколение е ресурс, който заслужава доверие.
72% отбелязват, че все повече се доверяват на информация, получена именно от онлайн източници.
Но, за разлика от по-младите, не кредитират всичко, което прочетат в Интернет, по-голямо значение за тях има източникът на информация.
Например, 70% предпочитат да търсят в Интернет съвети от професионалисти.
Но с това техните онлайн-потребности не се ограничават – 75% от жените отбелязват, че следят за своите финанси онлайн, а 67% пазаруват в Интернет.
43% от анкетираните отбелязват, че за последните 6 месеца са купували дрехи и обувки, 37% - козметика и парфюмерия, 32% електроника.
Не само за здраве
Съвременни дами на старша възраст са много активна и бойна част от обществото.
Но така и трябва да бъде, тъй като те са пазителки на семейното огнище.
Техните интереси са свързани готвене, заготовки и украса на дома.
Отделят много време на отношенията вътре в семейството.
Но не по-малко се интересуват и от процесите в обществото – с удоволствие се запознават с нови хора, интересуват се от политика и новини.
Разбираем е техният повишен интерес към медицината – дамите се стараят да опазят своето здраве.
С други думи, съвременните дами 50+ желаят да бъдат здрави, да не живеят в немотия, и да са интересни не само на своите близки, но и на други хора.
Да, животът днес се променя и колкото и да е странно тези изменения най-добре се проследяват в сегмента 50+.
Ако в миналото тази възраст е била време за равносметка, то сега много осъзнават, че живота сега започва.
Децата отдавна са пораснали, точно сега е времето да обръщат внимание на себе си и на съпруга.