Как да използваме изкуството за справяне с депресията
Полезно

Как да използваме изкуството, за да се справим с депресията? Изпитвате стрес?

За справянето с него ще ви помогне изкуството. Арт терапията – един терапевтичен метод, в който творчеството и себеизразяването се използват като средство за снижаване на стреса и за подобряване на самочувствието.

Повечето методи на лечение зависят от речта, която е необходима за изразяване на чувствата. А при арт терапията се използват други, по-абстрактни форми на общуване.

За да се насладим на ползите от арт терапията, съвсем не е задължително да бъдем художници. В повечето от техниките не е важен крайният продукт, който ще създадете, а понякога и медативния ритуал на творческия процес.

1. Създайте картичка, която няма да изпратите на никого

Без значение каква е тя – любовно писмо, адресирано до някого, на който не сте в състояние да признаете собствените си чувства или сърдита тирада, която по-добре да не казвате на глас – понякога изразяването на проблемите, които ви вълнуват по обикновен начин спомага за избавянето от тях.

Да съставите текст е разбира се прекрасно, но при създаването на картичка, ще ви е необходима и творческа мисъл и именно поради това тя е много по-добър вариант.

По време на творческия процес се активират тези зони в мозъка, които се задействат и при попълване на книжки за оцветяване.

Когато завършите картичката и я хвърлите в кошчето за боклук или я сложите в чекмеджето, че усетите, че това, което сте изразили в нея, ще е загубило част от своята власт над вас.

2. Изрежете няколко картинки и направете колаж от тях

Създайте няколко картинки на хартия или картон. Когато приключите ги разрежете или ги накъсайте. След това използвайте получените късчета като градивни елементи на ново произведение – колаж.

Ще видите как това ваше оригинално произведение на изкуството се превръща в нещо ново, интересно и непредсказуемо.

Тази техника подчертава близостта между акта на създаването и разрушаването и ни насърчава да поемаме рискове, за да утвърдим творбите си, а това помага и за други аспекти на живота.

3. Създайте олтар на любим човек

Почерпете вдъхновение от народното творчество и създайте олтар в чест на уникалната връзка между вас и другия човек, като е без значение е дали той е жив или не.

Украсете олтара със снимки, писма и други спомени за времената, през които сте били заедно, поместете на това място новите арт произведения, които сте създали в чест на тези отношения.

Създаването на такъв „тотем“ в името на друг човек пробужда спомени и създава физическо проявление на отношенията, които могат да ви осигуряват усещане за комфорт в неспокойни времена.

4. Рисувайте в пълна тъмнина

Ние изпитваме огромен стрес от негативните оценки и критики, които винаги съпровождат създаването на произведения на изкуството.

Опитайте се да създавате художествени произведения в пълна тъмнина, за да прочистите творческата си мисъл от „вътрешния критик“, който стои в главата ви. Мислете за това като за вид „сляпа рисунка“ само с контури.

Така вие изведнъж ще се освободите и ще започнете да създавате линии, форми и модели просто, защото се чувствате длъжни да го направите. А когато включите осветлението, ще се почувствате удивени от това, което виждате.

Помогни на приятел да бъде здрав!

4.64 22

Malchugani.com banner

Подобни статии

Завършил Пловдивския университет "Паисий Хилендарски". Специализиран по отношение на травмотологията и с интереси в областта на сексуалното здраве. Активно заинтересуван от травми предизвикани при професионалните спортове. Главен редактор на Lechenie.bg

Следваща публикация