Как да повишим нивата на естрогените в организма - топ 5 начина
Полезно

Човешкият организъм произвежда най-различни хормони, които регулират функцията на вътрешните органи и отговарят за обмяната на веществата.

Естрогени има както в кръвта на мъжете, така и на жените.

Но специално значение те имат именно за нежния пол, отговарят за нормалната функция на половите органи.

А също предпазват от атеросклероза, регулират концентрацията на желязо в кръвта, мед и тироксин.

Дефицитът на естрогени се отразява неблагоприятно както на здравето на жената, така и на нейния външен вид.

Честите и резки смени на настроението без особена причина е един от главните признаци на недостиг.

Нередовните менструации, липса на желание за секс, главоболие, безсъние, накъсване на косата и чупливост на ноктите.

Всичко това е вследствие на недостатъчния синтез на женски полови хормони.

Но има и начин за повишаване на техните нива в организма.

1. Храни, богати на растителни естрогени

Фитоестрогените са нестероидни растителни съединения, чието действие е сходно с това на истинските естрогени.

Има 3 вида растителни хормони с естрогенна активност – лигнани, изофлавоноиди и куместани.

Първо място по количество лигнани заема лененото семе.

Също нормализират храносмилането и чревната перисталтика, оказват антиоксидантно действие.

В сусаменото и слънчогледовото семе също се съдържат лигнани.

За всички желаещи да повишат нивата на естрогеноподобни съединения е необходимо да включат в своето хранене бобови – зелен грах, фасул, нахут и особено соя.

Последната е богата на изофлавоноиди, а в лещата се съдържа триптофан, който е необходим за образуване на хормона на радостта.

В големи количества естрогени присъстват в ябълките, морковите и в нара.

Отличен източник са пресните и сушени кайсии.

Много билки също притежават подобен ефект – шафран, липа, лайка, хмел, от които можем да си приготвим вкусен чай.

2. НЕ на изтощителните диети и интензивните физически натоварвания

В интернет е пълно със статии за отслабване и ползи за спорта за организма.

Да, никой не отрича необходимостта да се поддържаме във форма, но тук най-важното е да не се изпада в крайности.

Не са малко жените, които се подлагат на строги и изтощителни диети, които не само вредят на здравето, но и предизвиква силно понижаване нивата на естрогените в организма.

Причината е в рязкото понижаване на обема на подкожната мастна тъкан, в която се осъществява и ензимната реакция на преобразуване на андрогени в естрогени.

3. НЕ на вредните навици

Вредните навици, към които се отнасят пушенето и злоупотребата с алкохол, неблагоприятно влияят на нивата на хормоните в организма.

Множество изследвания показват, че в организма на пушачките се наблюдава постоянно и значително понижаване на нивата на естрадиол, естрон и естриол в лутеална фаза.

Тези изменения водят до чести нарушения на менструалния цикъл, до развитие на вторична аменорея.

4. Кафето вдига естрогените

Сред многобройните изследвания е било установено, че в организма на жените, които редовно пият кафе, се повишават нивата на половия хормон естрадиол.

Обикновено от 1-ви до 5-ти ден на менструалния цикъл.

Установена била връзка между постъпването на кофеин в организма и повишаване концентрациите на естрогени.

5. Промяна на храненето

Диетолозите не се уморяват да повтарят за необходимостта да се храним умерено и балансирано.

Когато си набавяме всички необходими вещества от храната, хормони се синтезират в оптимални количества.

Но има храни, които потискат женските хормони и това са захарните изделия.

Помогни на приятел да бъде здрав!

4.53 117

Malchugani.com banner

Следваща публикация

Редактор