Американски специалисти по пътна безопасност твърдят, че през последните години автомобилите станаха много по-сигурни.
Това стана възможно благодарение на усъвършенстването на предпазните колани и безопасните възглавници и затова препоръките за пътуващите или по-точно за тези, които се возят, трябва да бъдат преразгледани.
Производителите забравиха за безопасността на задните седалки
За тези, които са отпред – шофьор и пътуващият до него, в повечето съвременните автомобили са предвидени много повече устройства за безопасност, отколкото тези, които са на задните седалки.
Там в повечето случаи безопасността се осигурява само с помощта на безопасните колани.
Тези заключения са направени на базата на докладите от 117 челни катастрофи, при които се стига до смъртта на пътници над 6 години, са били на задните седалки.
Пътниците били с колани, но загинали. В повечето случаи причината за тяхната смърт са травми на гръдния кош.
От Американския институт за пътно застраховане се поясняват, че публикуваните данни не показват, че задните седалки вече са по-опасни от предните.
Необходимостта от нови препоръки е свързана с факта, че местата отпред – на шофьора и на пътника до него, са станали по-сигурни.
Изследователите се надяват, че тези данни ще бъдат отчетени от конструкторите на автомобили и специалисти по пътна безопасност.
Това означава, че в бъдеще следва да се обмислят мерки за повишаване на сигурността и на задните седалки на автомобилите, където се возят основно деца.
Необходимост от повече сигурност на пътя и в България
У нас също през последните години с нарастване на броя на автомобилите, а с тях и на жертвите, вследствие на пътно-транспортни произшествия, много от които деца, също е на дневен ред повишаване на сигурността на шофьори и на пътници.
В България допълнителен фактор, който способства за намаляване на сигурността на пътя, е остарелия автопарк, особено в по-малките населени места се карат автомобили над 20 и повече години.
Нарастването на броя на автомобилите пък доведе до ограничаване на обществения транспорт.
Автобуси и влакове се движат по-малко, а те са по-сигурен транспорт, тъй като се управляват от професионални шофьори, които имат много повече опит при различни сложни ситуации на пътя.