От какво най-много се боят водачите на автомобили? Разбира се от катастрофи! Но ако вярваме на учените, рискът да попаднат в такава е нищожно малък в сравнение с потенциалната опасност за здравето, която представлява сам по себе си самият автомобил.
Шофьорите са принудени да дишат отровните изпарения, в резултат на което в организма попадат опасни съединения
Същевременно климатикът почти не предпазва от токсини, тъй като в изпаренията има огромно количество фини частици, които преминават през неговите филтри. Опасност представлява и самият автомобил, при това колкото и стария, така и този едва слязъл от конвейера.
С износването каучуковите покрития автомобила отделят прах, вреден за лигавиците на очите, кожата и дихателните органи. Дори и изгорелите газове по своите канцерогенни характеристики са по-малко вредни от каучуковата прах. А в новите автомобили активно се токсини от винила и пластмасата в купето.
Какво да правим?
Своевременно минавайте технически преглед на автомобила си, това все пак е задължително според Закона за движение по пътищата, ремонтирайте вашия „железен кон“.
Колата, която току що е излязла от автосалона, не трябва да се шофира повече от 2 часа дневно. И разбира се в свободното време е препоръчително по-често да се разхождате на чист въздух.
Продължителното време, прекарано зад волана в слънчеви дни
Опасност има дори вдигнати стъкла. Това е така, защото стъклото, поглъщайки слънчевите лъчи тип В, е безсилно преди канцерогенните лъчи тип А, затъмнените стъкла също не са спасение – между впрочем през последните години те са забранени.
Какво да правим?
Колкото и странно да ви се струва, ако планирате дълго пътуване в горещ ден, по откритите части на тялото е необходимо да нанесете слънцезащитен крем. А също така да си сложите слънчеви очи, които предпазват от ултравиолетовата радиация не само роговицата, но и нежната кожа около очите.
Шофьорите – потенциални жертви на остеохондрозата
Гръбнакът на водачите на автомобили страда много силно, тъй като дългият му престой в напрегната поза не е полезен за него. Особено ако се отчете, че шофьорите се движат малко и когато не са зад волана.
Какво да правим?
Повишете двигателната си активност, започнете да плувате. Или редовно правете лека гимнастика.
Разположете краката на ширината на раменете, подпрете пояса си с юмруци, леко присвийте колене и се изпънете малко назад. В този момент трябва да се напрегнете така, че да усетите мускулна вибрация в пояса, коремните мускули и под коленете.
Останете в това положение за 10-15 секунди като преди това сте направили вдишване.
Много е полезно да повисите на лост – това разтоварва гръбнака.
Лежейки по гръб, свийте крака в коленете, обхванете ги с ръце и се полюлейте като лодка. Това упражнение действа благоприятно на прешлените на поясно-кръстния отдел на гръбначния стълб.
Слушането на музика зад волана е вредно
Израелски учени предупреждават, че хората, слушащи музика с бърз ритъм 2 пъти по-често попадат в катастрофи в сравнение с почитателите на бавни композиции. От друга страна лиричните и спокойни мелодии могат да унесат шофьора, което е не по-малко опасно.
Какво да правим?
Най-добре е никога да не сядате зад волана уморени и сънливи, за да не може никаква музика да ви приспи. Но ако сте бодри и пълни със сили, то вероятно най-подходяща за вас ще бъде музиката със средна сила. Все пак е доказано, че любимата музика прави сърдечният ритъм по-стабилен и устойчив.