Всеки родител иска за своето дете само най-доброто, затова действа от най-добри подбуди, когато търси кръжок за ранно развитие или купува най-скъпият и функционален таблет.

Проблемът е, че не всички подобни идеи и добри намерения са от полза за детето. 

Как родителите неусетно развалят очите на детето

1.Прекаляване с ранното развитие

Търсенето определя предлагането, както е известно, а модата по кръжоци за ранно развитие завладява все по-голям брой родители.

В опит да помогнат на детето да постигне максимално много за своята възраст те преминават чертата, от които започват да го налагат на мъника, заради собствената си гордост.

Подобни занятия с 2-3-годишно дете пагубно се отразяват на неговата зрителна и нервна система, които не са готови за подобни преждевременни и прекомерни натоварвания.

Активното четене, рисуване и правопис могат да доведат до най-различни неприятни последствия, сред които и заболявания на очите.

Затова за всички родители ще бъде полезно да оценят възможностите на своето дете, претегляйки всички ЗА и ПРОТИВ, а след това да го водят в клуб за ранно детско развитие.

2.Домашни и учене на уроци без прекъсване

Неслучайно часовете в училище се прекъсват от междучасия, които дават възможност не само на детето да отдъхне, но и неговите очи.

За писането на домашните това правило не се отнася. Когато свърши с едната, детето преминава на другата и така докато всички не бъдат написани, а уроците научени.

От една страна, родителите учат така детето на трудолюбие и дисциплина, което е доста похвално, а от друга, без да искат, му развалят очите.

По време на работа в клас ресничестите мускули, които обхващат очната леща, фокусират погледа на различно разстояние, тъй като детето често го мести ту на дъската, ту на тетрадката.

Това възпрепятства излишното напрежение на очите и рискът от възникване на продължителни нарушения е минимален.

Писането на домашни и ученето на уроци създава еднотипно продължително натоварване на близко разстояние. Не всеки ученик има в своя дом специално оборудвано място за учене.

Ако учи не на бюро или маса, а на леглото или на пода, то зрителната система страда още повече.

Затова е важно да се дава на децата възможност да си почиват. Но през този период е добре да се оставят да гледат детски филми или да си играят на таблета, а да се заемат с трудова и умствена дейност. Например, да събират конструктор.

3.Игнориране на преглед при офталмолог

Много заболявания е по-лесно да се предотвратят, отколкото да се лекуват. И това в пълна степен се отнася за тези на очите и патологии на зрението. Но най-често се ходи на лекар, когато са се появили вече неприятните симптоми, и то невинаги.

Влошаването на зрението съвсем не е лесно да се забележи и лесно може да се пропусне развиващо се заболяване.

Заболявания като астигматизъм, късогледство, анизометропия не се проявяват външно, което създава големи препятствия за своевременната диагностика и лечение.

Характерните признаци могат да се забележат само от лекар-офталмолог и задача на родителите е да го водят на профилактични прегледи.

За първи път на консултация детето трябва да се заведе, когато е на възраст 1-2 месеца за изключване на вродени патологии на зрителната система. На 6-8 месеца се провежда втори етап на прегледа, на който може да се установи кривогледство.

4.Родителите разчитат само на храненето

Всеки знае, че морковите помагат за поддържане на добро зрение, а черните боровинки помагат за лечение на този орган.

Но в медицината няма нито един научно потвърден факт, че това реално може да помогне за справяне с проблемите в зрението.

Никой не подценява полезността на тези храни, но никой не знае колко точно трябва да се изяде за получаване на постоянен ефект.

5.Смятат, че очилата развалят очите

Някои мнителни родители не бързат да се вслушват в съветите на специалистите и често се отказват от очилата, тъй като според тях могат да навредят на зрението. Но тази заблуда е засегнала много области на медицината.

Очилата са аксесоар, който не само помага за по-добро виждане, но е и метод за корекция и лечение на зрителните органи.