8 неща, които всяка жена трябва да направи около 40-тата си година

Мария
Написана от Мария ноември 18, 2014 23:28

8 неща, които всяка жена трябва да направи около 40-тата си година

Акценти:

  • Кои храни са най-добрите източници на белтъчини?
  • Социалната активност на жените след 40 спомага ли за значително понижаване на риска от сърдечно-съдови заболявания?
  • Какви медицински прегледи са препоръчителни за жените от тази възрастова група?

Свързани:

loading...

Вече сте в 40-те – една невероятна възраст, на която се чувствате по-добре от всякога. Има обаче някои малки неща, за които трябва да се погрижите, преди да са се превърнали в проблем. Ето някои от най-честите здравословни проблеми, които имат жените на тази възраст.

- Метаболизъм – забавя се с около 2% на десетилетие.

Мускулна маса – намаляла е незабелязано с 3-4 килограма през последните 10 години.

Кости – плътността им започва да намалява с 1% годишно през средата на 30-те.

Либидо – намалява поради високите нива на стрес и хормоналните проблеми.

Стрес – по-висок от когато и да било заради грижите, които имате с растящи деца, болни и стари родители, здравословни проблеми, нужда от финансова стабилност.

- Депресия – по-вероятно е да се появи около 40-тата ви година, отколкото в по-ранен или съответно по-късен етап от живота.

1. Закусвайте ежедневно

Диетолозите са единодушни, че здравословната закуска сутрин ще ви помогне да запазите килограмите в норма, ще държи метаболизма бърз и ще ви поддържа енергични през целия ден.

Проучване показва, че жените на диета, които започват деня си с голяма закуска, губят за няколко месеца около 21% от телесното си тегло.

За сравнение, дамите подложени на нисковъглехидратна диета отслабвали за същия период само с 4,5%, защото закуската била най-малкото ядене за деня им.

Хората свикнали с обилна закуска продължават да отслабват дори и след края на диетата, докато тези, които нямат навика да похапват сутрин отново натрупали част от свалените килограми.

Причина. Обилната закуска е в синхрон с метаболизма, който също е във вихъра си рано сутрин. Освен това ако закусвате ще има по-малка вероятност да припирате за нещо мазно и тежко по-късно през деня.

2. Ускорете обмяната на веществата с тренировки

Ако правите упражнения за сила в продължение на 6 месеца, вашият метаболизъм ще се ускори дори и когато си почивате на дивана.
Причина.

Редовните тренировки ще предотвратят загубата на костна и мускулна маса, ще засилят усещането за баланс и сила, ще намалят риска от контузии, които нормално зачестяват с годините. Постарайте се да тренирате по 30 минути поне 3 – 4 пъти в седмицата.

3. Засилете приема на калций и витамин D

Те са изключително важни за вашето здраве, особено на тази възраст, но имайте предвид, че според Националната асоциация по остеопороза на САЩ тези количества трябва да са по-големи от общоприетото.

Например за жена в нейните 40 е добре да приема около 1,000 mg калций и около 400 до 800 IU витамин D. Най-добрият начин да си ги набавяте е чрез мляко и сьомга, но също така и с хранителни добавки. Някои диетолози дори препоръчват по 1,000 IU витамин D дневно за по-добро здраве.

4. Контролирайте стреса

Пулсът на един здрав и спокоен човек се ускорява леко когато той диша и леко забавя скорост при издишване.

Но в наши дни стресът оказва неблагоприятно въздействие като потиска тези естествени промени, в резултат на което се повишава кръвното налягане, понижава се либидото и при повече клетки се наблюдава по-ранна програмирана смърт.

Накратко, стресът е фактор,ускоряващ естествения процес на стареене на организма. За да успокоите ума и сърцето си направете едно просто упражнение – вдишвайте в продължение на 4 удара на сърцето и издишвайте за 8.

Правете го по два пъти на ден за по малко или пък всеки път когато се чувствате нервни. Това упражнение успокоява нервите, подобрява кръвообръщението в таза, успокоява сърдечния мускул, благоприятства дишането, храносмилателната система и кръвоносните съдове.

5. Увеличете приема на белтъчини

Ако поемате силна протеинова храна два пъти на ден, скоро ще забележите, че настроението ви бавно, но сигурно се подобрява. Ще забележите, че сте по-заредени с енергия от всякога, а паметта ви се е подобрила.

Също така, най-вероятно ще откриете, че сте по-малко податливи на депресия. Сред най-добрите източници на белтъчини са риба, яйца и киноа. Но не забравяйте да включите и малко здравословни въглехидрати в менюто си, защото те също допринасят за доброто настроение.

6. Експериментирайте с вашия партньор

И не само в спалнята. Когато се влюбите центърът, който произвежда допамин в мозъка ви, започва да работи на пълни обороти. Същото се случва и когато се отдадете на приключения. Опитайте нещо ново, лудо и вълнуващо.

Дейности като нов спорт, танци, пътуване на ново и непознато място стимулират отделянето на допамин, а също така и повишават либидото. Разчупете задръжките.

Някои еротични магазини предлагат дори странни артикули като дамско бельо с вграден вибратор. Устройството работи с дистанционно и може да се задейства от разстояние – добро решение за бягство от скуката ако сте попаднали на досадно парти.

Това е едно чудесно решение как да направите живота си с вашия партньор по-жив и колоритен, да обогатите сексуалния си живот и да направите нещо, което в ума ви е табу.

7. Срещите с приятели са особено важни след 40-те

Те повишават самооценката и самочувствието, карат ви да се чувствате добре в кожата. Срещите с приятели чувствително намаляват стреса и действат добре на любовния живот с любимия.

Ако пък по стечение на обстоятелствата се разделите с партньора си, то приятелите ще ви помогнат да го преодолеете много по-бързо

Жените, които членуват в клубове, религиозни груби, имат приятелки, ходят по курсове и други мероприятия и поддържат редовно контакти с близките си са 50% по-малко застрашени от сърдечно съдови заболявания и инфаркт.

8. Рутинни прегледи

Освен че трябва да се грижите за здравето си и да се постараете да унищожите стреса, не забравяйте, че трябва редовно да проверявате здравословното си състояние.

– очни прегледи – на всеки 2 до 4 години;

– кръвни изследвания – на всеки 2 години;

– посещение на гинеколог – веднъж годишно;

– преглед на щитовидната жлеза – веднъж на 5 години;

– кожен преглед – веднъж годишно;

– мамограма – на всеки 1 – 2 години;

– кръвна захар – на всеки 3 години след 45 годишна възраст;

Мария
Написана от Мария ноември 18, 2014 23:28
Напиши коментар

1 Коментар

  1. 40-годишна декември 23, 20:34

    Странно, аз съм на 42 години, но моето либидо не само, че не намалява, ами се и увеличава….

    Отговори на този коментар
Виж коментарите

Напиши коментар

Твоя email няма да бъде публикуван.
Задължителните полета са маркиран с *

Най-четени публикации

loading...
loading...
loading...
Торбалан - Онлайн магазин за забавни щампи